Toon posts:

van usb1 naar usb2?

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb hub aan mijn oude kastje hangen. Deze draait op xp prof. met sp2.
Het probleem is dat ik alleen usb1 heb. Kan ik voor mijn ipod ook usb2 installeren, zodat de overdracht sneller verloopt? Hoe werkt dat precies, zijn hier drivers voor oid?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 14:05

Nibbz

Postmaster General

moet je usbcontroller wel usb2.0 ondersteunen.. dit kun je vinden op de informatie pagina van je moederbord / chipset

13:37

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Nee, dat kan niet. Usb1(.1) en 2 verschillen hardwarematig van elkaar en dat ga je met drivers dus niet oplossen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
oke, daar was ik al bang voor.
Bedankt voor de bevestiging iig.
Deze kan dicht...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat ligt (zoals hierboven ook gezegd) aan de USB controller.
Om te weten te komen of je controller dat ondersteunt, moet je even bij de fabrikant van je moederbord controleren of je moederbord's USB controller het lust.
In geval van een insteekkaartje, zal je even dat type kaartje moeten opzoeken op het wereld wijde web, en daar controleren of hij USB2 lust.

Sowieso zou je vanaf WinXP SP1 al standaard USB2 support moeten krijgen op de meeste controllers die het ondersteunen, dus het meest aannemelijke lijkt me dat je controller het gewoon niet kan.
Om dat op te lossen ren je even naar de dichstbijzijnde computerwinkel of Mediamarkt en koopt daar een USB2 PCI kaartje en implanteert die in je PC.
De poorten die op dat kaartje zitten ondersteunen dan USB2, maar de rest van je PC's USB poorten niet.
Heb je dan perse USB2 nodig, dan prik je je apparaatje gewoon ff in je nieuw geimplanteerde USB controller kaartje.

edit: en we doen hier niet aan dicht. we laten topics gewoon afzakken in de grote hoop.
Verdwijnt daardoor vanzelf, zolang er maar niemand meer op reageert.
Topics sluiten doen we alleen als het topic in essentie niet nuttig is (meer info daar over in de FAQ's) of gewoon al vreselijk oud is en weer nutteloos omhoog getrapt wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 20-09-2006 17:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Dan kun je altijd nog een PCI-kaartje met USB2-poorten in je pc zetten!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
HyperioN. schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:15:
Dan kun je altijd nog een PCI-kaartje met USB2-poorten in je pc zetten!
En dan vooral niet een hub erop zetten die alleen voor usb 1.0 is anders ben je nog niks veder. Maar inderdaad zo'n kaartje erin zetten, die kosten niet veel meer dan 15 tot 20 euro.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Waarom staat dit in Non-Windows Operating Systems?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gok zomaar dat je USB-hub geen non-windows OS draait, en ik gok ook zomaar dat een traag apparaat, van een of andere driver niet opeens sneller gaat.
Kortom, dit topic hoort hier helemaal niet, en wat je vraagt kun je met wat logisch nadenken en rondkijken ook zelf wel ontdekken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.