Toon posts:

Cs 1.6 + ventrilo + X-Fi + mic probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou een bult problemen op een rij en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, tis zwaar irri

specs:
ik heb een sennheiser pc155 usb, (usb gebruik ik ni)
een X-Fi fatality kaart (daarom gebruik ik usb niet omdat ik de kaart wil gebruiken)
hiervan gebruik ik aan de voorkant de 2 grote gaten met grote stekkers voor line out2 en line in2
ventriloMIX 0.5 versie
en het gaat over cs 1.6

het probleem:
als ik in windows zit doet alles het perfect, praten, het horen van anderen in ventrilo maar zodra ik dus ingame ga vliegt mijn microfoon zeg maar uit, en moet ik eerst terug naar windows om via test in ventrilo de mic weer aan te zetten ( dan doetie het ineens wel ) en als ik dan terug alt-tab blijt hij het ook doen

al geprobeerd:
digitale i/o ipv flexijack - helpt niks
game modus :S - maakt niks uit
alles opniet geinstallerd - helpt niks
laatste update van creative - helpt niks
stekkers achterin kan niet want daar zit me surround set in en dat wil ik ook niet want dan moet ik achter de pc er telkens bij
ventrilo opnieuw geinstalleerd (ventriloMIX 0.5)
via configuratiescherm geprobeerd - helpt niks
bij mixer in game-modus console alle opties al geprobeerd

niks helpt wat ik denk dat het zou kunnen zijn, ventrilo blijft eruit knallen
ik wil eigenlijk dus dat ventrilo de mic blijft herkennen ook als ik ingame ga

heeft iemand suggesties of een soortgelijk probleem laat het me plz weten
bvd thnx

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:56:
nou een bult problemen op een rij en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, tis zwaar irri

specs:
ik heb een sennheiser pc155 usb, (usb gebruik ik ni)
een X-Fi fatality kaart (daarom gebruik ik usb niet omdat ik de kaart wil gebruiken)
hiervan gebruik ik aan de voorkant de 2 grote gaten met grote stekkers voor line out2 en line in2
ventriloMIX 0.5 versie
en het gaat over cs 1.6

het probleem:
als ik in windows zit doet alles het perfect, praten, het horen van anderen in ventrilo maar zodra ik dus ingame ga vliegt mijn microfoon zeg maar uit, en moet ik eerst terug naar windows om via test in ventrilo de mic weer aan te zetten ( dan doetie het ineens wel ) en als ik dan terug alt-tab blijt hij het ook doen

al geprobeerd:
digitale i/o ipv flexijack - helpt niks
game modus :S - maakt niks uit
alles opniet geinstallerd - helpt niks
laatste update van creative - helpt niks
stekkers achterin kan niet want daar zit me surround set in en dat wil ik ook niet want dan moet ik achter de pc er telkens bij
ventrilo opnieuw geinstalleerd (ventriloMIX 0.5)
via configuratiescherm geprobeerd - helpt niks
bij mixer in game-modus console alle opties al geprobeerd

niks helpt wat ik denk dat het zou kunnen zijn, ventrilo blijft eruit knallen
ik wil eigenlijk dus dat ventrilo de mic blijft herkennen ook als ik ingame ga

heeft iemand suggesties of een soortgelijk probleem laat het me plz weten
bvd thnx
wat gebeurd er als je teamspeak gebruikt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
moet je nu de hele ts quoten voor dat ene halve zinnetje :S

Verwijderd

Heb je de voice chat in CS uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
teamspeak gebruik ik niet, want ik gebruik nou eenmaal ventrilo ( en TS is gewoon bagger )

voice chat in cs staat wel aan maar volgens mij heeft dat niks te maken met het geluid in ventrilo
het gaat namelijk niet over het praten in de cs server maar in ventrilo tijdens het spelen in een server

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:50:
teamspeak gebruik ik niet, want ik gebruik nou eenmaal ventrilo ( en TS is gewoon bagger )

voice chat in cs staat wel aan maar volgens mij heeft dat niks te maken met het geluid in ventrilo
het gaat namelijk niet over het praten in de cs server maar in ventrilo tijdens het spelen in een server
En dat geluid moet allemaal door dezelfde geluidskaart. Als je toch ventrilomix gebruikt, dan kun je in CS die zwik wel uitzetten. Iig een reden minder om problemen te krijgen met geluid.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs minder goede geluidskaarten kunnen dat nog aan en wil je dan zeggen dat deze dat niet kan
lijkt me niet, en ik heb ook geen problemen met geluid maar met de mic die op het moment dat je ingame gaat dat ventrilomix hem niet meer pakt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:55:
zelfs minder goede geluidskaarten kunnen dat nog aan en wil je dan zeggen dat deze dat niet kan
lijkt me niet, en ik heb ook geen problemen met geluid maar met de mic die op het moment dat je ingame gaat dat ventrilomix hem niet meer pakt
En die ingame voice chat gebruikt geen mic? Tis toch raar hoe die stemmen dan over lijn komen.

Verwijderd

Topicstarter
naja iig dat is het probleem dus niet, en hier heb ik eerlijk gezegd ook weinig aan

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand enig idee?
Pagina: 1