Toon posts:

Zoveelste dvd vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is het zoveelste dvdprobleem: Heb een dvdplayer gekocht, windows herkent de data, alleen wanneer ik een film wil draaien worden de bestanden op de dvd niet herkent als filmbestanden maar als data. Zit serieus al de hele dag te proberen, maar kom er toch niet uit. (ook niet na de faq)

Durf het bijna niet te vragen, maar kan iemand me helpen?
Realplayer en andere spelers doen het niet. Drivers heb ik voor de dvdspeler niet kunnen vinden op de site van LG, dus die zullen er waarschijnlijk dan ook niet zijn.

Het gaat om een LG GDR-8164B.

Gr.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 16:56 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19

YellowCube

Wait...what?

wat heb je zoal geprobeerd?
welk programma gebruik je om de film te bekijken?
Wat voor 'n filmbestand is het? (mpeg, avi?)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je wel een programma als powerdvd of media player classic (gratis!!) of zoiets?
Anders wordt het lastig ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:56:
wat heb je zoal geprobeerd?
welk programma gebruik je om de film te bekijken?
Wat voor 'n filmbestand is het? (mpeg, avi?)
1) Verschillende spelers, gezocht op drivers maar niet gevonden, gezocht op dit forum, gezocht in google.
2) Heb realplayer en mediaplayer van windows getest.
3) Het is gewoon een gekochte dvd. Vop, IFO, en bub bestanden zie ik voornamelijk...

Edit: Powerdvd ga ik nu proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 16:59 ]

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Met PowerDVD gaat het wel werken; het is logisch dat Windows bestanden op je DVD ziet staan; een film DVD bestaat namelijk ook uit bestanden... je hebt op je pc wel software nodig (zoals PowerDVD) om een DVD af te kunnen spelen; standaard players zoals Real en Windows Media doen dit niet voor je.

www.stevelock.nl

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik inderdaad nu achter. Wat onwijs stom zeg... ik zit serieus al sinds vanmorgen met real en mediaplayer te prutsen...

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Tsjah, windows media player kan het wel afspelen, maar het is gewoon niet de meest handige manier :P Powerdvd daarentegen wel :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:03

DataGhost

iPL dev

XNightmare schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:09:
Tsjah, windows media player kan het wel afspelen, maar het is gewoon niet de meest handige manier :P Powerdvd daarentegen wel :)
Volgens mij kan windows media player standaard geen dvd's afspelen tenzij je een dvdspeler als PowerDVD geinstalleerd hebt staan.

• Gonadan

Gonadan

DataGhost schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:15:
[...]

Volgens mij kan windows media player standaard geen dvd's afspelen tenzij je een dvdspeler als PowerDVD geinstalleerd hebt staan.
Die kan wel de vobs apart afspelen, maar dat is nogal omslachtig.

Persoonlijk gebruikte ik in windows altijd de 'media player classic' van het K-Lite codec pack.
Licht en goed. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik m'n volgende korte vraag maar beter hier kan posten:
Ik probeer een avi filmpje te burnen op een dvd, zodat anderen deze op hun tv kunnen bekijken. Hier gebruik ik Nero voor. Nero kan standaard geen avi films burnen, dus ben ik op zoek gegaan naar een converter. Ik heb er meerdere geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op Avi2DVD uit. Deze convert het in 2 sessies zeg maar. De eerste duurt 1,5 uur, dan denk je, ah ik ben klaar, nee, dan begint nummer 2 en die duurt ook weer minstens 2 uur. Vind dit allemaal wel erg omslachtig en lang duren. (Het gaat om een dvdspeler die geen Divx ondersteunt).

Is er geen snellere manier om dat filmpje gewoon op een dvd te kunnen branden.

Je gaat me toch niet vertellen dat iedereen dit zo raar zit te doen?

Gr.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:34:
Ik probeer een avi filmpje te burnen op een dvd, zodat anderen deze op hun tv kunnen bekijken. Hier gebruik ik Nero voor. Nero kan standaard geen avi films burnen, dus ben ik op zoek gegaan naar een converter. Ik heb er meerdere geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op Avi2DVD uit. Deze convert het in 2 sessies zeg maar. De eerste duurt 1,5 uur, dan denk je, ah ik ben klaar, nee, dan begint nummer 2 en die duurt ook weer minstens 2 uur. Vind dit allemaal wel erg omslachtig en lang duren. (Het gaat om een dvdspeler die geen Divx ondersteunt).

Gr.
Hij doet de 'two pass' (twee keer) omdat de kwaliteit daar beter van wordt. :)

Je zal het wel moeten doen op deze manier, omdat DVD een bepaald formaat video nodig heeft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:34:

Gr.
Het is eigenlijk een nieuw topic waard, maar omdat deze vraag al heel vaak voorgekomen is zou ik zeggen: kijk eens op www.doom9.org. Voor al uw DVD / VCD / DivX / Xvid vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Al eens Video Lan Client geprobeerd?

Beschrijving van VLC:

VLC media player is a highly portable multimedia player for various audio and video formats (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, ...) as well as DVDs, VCDs, and various streaming protocols. It can also be used as a server to stream in unicast or multicast in IPv4 or IPv6 on a high-bandwidth network

http://www.videolan.org/vlc/
Pagina: 1