Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom...
mijn menu zit als volgt in elkaar:
Nu wil ik dmv een preg_replace de huidige pagina in het menu een ander uiterlijk geven. Het zou de hyperlink moeten wegbreken en vervangen door een id in de li.
Ik krijg het alleen niet aan de praat(ben ook nog php-newbie). Kan het überhaupt wel met dit soort links in je menu? Zo ja, hoe dan? Ik zoek me al de hele middag het apelazerus op google en GoT, maar kan geen antwoord/duidelijkheid vinden.
mijn menu zit als volgt in elkaar:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <ul id="navlist"> <li><a href="index.php?page=home">Home</a></li> <li><a href="index.php?page=links">links</a></li> <li><a href="#">Item three</a></li> <li><a href="#">Item four</a></li> <li><a href="#">Item five</a></li> </ul> |
Nu wil ik dmv een preg_replace de huidige pagina in het menu een ander uiterlijk geven. Het zou de hyperlink moeten wegbreken en vervangen door een id in de li.
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php $menu = file_get_contents("menu.htm"); $menu = preg_replace("|<li><a href=\"" . basename($_SERVER['PHP_SELF']) . "\">(.*)</[^>]+></li>|U", "<li id=\"active\">$1</li>", $menu); echo $menu; ?> |
Ik krijg het alleen niet aan de praat(ben ook nog php-newbie). Kan het überhaupt wel met dit soort links in je menu? Zo ja, hoe dan? Ik zoek me al de hele middag het apelazerus op google en GoT, maar kan geen antwoord/duidelijkheid vinden.