[VBs] Error 800A0046 in VB script Office

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Op ons werk krijgt een bepaalde usergroup de melding dat zij geen toegang hebben op een regel in een VBscript.

Het stukje script (zonder goede opmaak helaas) zit hieronder (de regel die als fout wordt aangegeven is met bold gemarkeerd regel 24)

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Function KopieerAlsNieuwer(strFileNaam, strFolderVan, strFolderNaar, intPercentage)
    Dim objFile         ' Instantie van object dat verwijst naar rio.mdb.
    Dim strFileVan      ' Copmplete pad source-bestand
    Dim strFileNaar     ' Complete pad doel-bestand
    Dim iGewijzigdNaar  ' Integer die de lastmodified bevat van rio.mdb op werkplek. Geen = 0.
    Dim iGewijzigdVan       ' Integer die de lastmodified bevat van rio.mdb op server. Geen = error.

strFileVan = strFolderVan & "\" & strFileNaam
    strFileNaar = strFolderNaar & "\" & strFileNaam
    If FileSysObj.FileExists(strFileVan) Then
        If FileSysObj.FolderExists(strFolderNaar) Then
            If FileSysObj.FileExists(strFileNaar) Then
                Set objFile = FileSysObj.GetFile(strFileNaar)
                iGewijzigdNaar = objFile.DateLastModified
            Else
                iGewijzigdNaar = 0
            End If              
            Set objFile = FileSysObj.GetFile(strFileVan)
            iGewijzigdVan = objFile.DateLastModified
            If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " doelbestand datum = " & iGewijzigdNaar,intPercentage)
            If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " bronbestand datum = " & iGewijzigdVan,intPercentage)
            If iGewijzigdVan >= iGewijzigdNaar Then
                If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " synchroniseren.",intPercentage)
                FileSysObj.CopyFile strFileVan,strFileNaar, True
            End If
        Else
            If idebuggen Then Call loggen("Folder: " & strFolderNaar & " is niet gevonden!",intPercentage)
        End If
    Else
        If idebuggen Then Call loggen("Fout: " & strFileVan & " Is niet gevonden!",intPercentage)
    End If
End Function

Ik ben zelf geen programmeur, maar men wilde toch dat ik hier eens naar keek. Ik heb op Google gezocht en op GoT en heb hiervan meegekregen dat dit om een permissie (vaak schrijfrechten) probleem gaat.
Ik weet alleen niet of dit dan op de server zelf mis gaat, of op een server die aangeroepen wordt. En als het dat laatste is, dan is mijn vraag...waar? Is het die RIO.MDB soms??

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen als totale no-no in programmeergebied _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 20-09-2006 20:51 ]

specs | 3360wP met SE3000

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 18:09
Heb je dan al gechecked of die usergroup schrijfrechten heeft op die plek op de server?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post kun je [code] tags gebruiken. Ik heb je bericht aangepast.

De foutmelding gaat over het kopiëren als jij zegt dat het over betreffende regel 24 gaat...Dat zou betekenen (wat farlane ook zegt) dat je waarschijnlijk niet voldoende rechten hebt (die groep dus).

Als ik google op copyfile 800A0046 wijst dat allemaal in dezelfde richting: "permission denied". Als je wil weten welk pad het precies is vervang je regel 24 door:
VBScript:
1
MsgBox strFileNaar

De eigenlijke copy wordt dan niet uitgevoerd, maar het bestemmings pad/bestand word weergegeven.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 20-09-2006 20:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
ik ga het morgen uitproberen.

En Mod; bedankt voor het aanpassen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Tallguy op 20-09-2006 20:59 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
meneer de Mod, dit topic mag dicht hoor. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je een oplossing hebt gevonden wordt het wel op prijs gesteld als je het ook even post, al is het nog zo simpel. Zie ook hier. Op die manier hebben mensen die (in de toekomst) de search gebruiken en dit topic vinden ook nog iets aan je topic.
En topics die "klaar" zijn hoeven niet op slot, we laten ze in het duistere diepe zakken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 22-09-2006 12:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Nou, ik kan de oplossing die hier werd uitgedragen niet toepassen omdat dan ettelijke honderden mensen daar last van zouden hebben, Was nl stukje uit het grote, almachtige loginscript.

Met wat Filemon erachter gekomen dat er inderdaad iets mis ging met dat rio verhaal. Bleek uiteindelijk dat bij de uitrol van PC's een bepaalde file van Rio was vergeten :(
Dat was dus de reden en oplossing.

Pagina: 1