Op ons werk krijgt een bepaalde usergroup de melding dat zij geen toegang hebben op een regel in een VBscript.
Het stukje script (zonder goede opmaak helaas) zit hieronder (de regel die als fout wordt aangegeven is met bold gemarkeerd regel 24)
Ik ben zelf geen programmeur, maar men wilde toch dat ik hier eens naar keek. Ik heb op Google gezocht en op GoT en heb hiervan meegekregen dat dit om een permissie (vaak schrijfrechten) probleem gaat.
Ik weet alleen niet of dit dan op de server zelf mis gaat, of op een server die aangeroepen wordt. En als het dat laatste is, dan is mijn vraag...waar? Is het die RIO.MDB soms??
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen als totale no-no in programmeergebied
Het stukje script (zonder goede opmaak helaas) zit hieronder (de regel die als fout wordt aangegeven is met bold gemarkeerd regel 24)
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Function KopieerAlsNieuwer(strFileNaam, strFolderVan, strFolderNaar, intPercentage) Dim objFile ' Instantie van object dat verwijst naar rio.mdb. Dim strFileVan ' Copmplete pad source-bestand Dim strFileNaar ' Complete pad doel-bestand Dim iGewijzigdNaar ' Integer die de lastmodified bevat van rio.mdb op werkplek. Geen = 0. Dim iGewijzigdVan ' Integer die de lastmodified bevat van rio.mdb op server. Geen = error. strFileVan = strFolderVan & "\" & strFileNaam strFileNaar = strFolderNaar & "\" & strFileNaam If FileSysObj.FileExists(strFileVan) Then If FileSysObj.FolderExists(strFolderNaar) Then If FileSysObj.FileExists(strFileNaar) Then Set objFile = FileSysObj.GetFile(strFileNaar) iGewijzigdNaar = objFile.DateLastModified Else iGewijzigdNaar = 0 End If Set objFile = FileSysObj.GetFile(strFileVan) iGewijzigdVan = objFile.DateLastModified If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " doelbestand datum = " & iGewijzigdNaar,intPercentage) If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " bronbestand datum = " & iGewijzigdVan,intPercentage) If iGewijzigdVan >= iGewijzigdNaar Then If idebuggen Then Call loggen(strFileNaam & " synchroniseren.",intPercentage) FileSysObj.CopyFile strFileVan,strFileNaar, True End If Else If idebuggen Then Call loggen("Folder: " & strFolderNaar & " is niet gevonden!",intPercentage) End If Else If idebuggen Then Call loggen("Fout: " & strFileVan & " Is niet gevonden!",intPercentage) End If End Function |
Ik ben zelf geen programmeur, maar men wilde toch dat ik hier eens naar keek. Ik heb op Google gezocht en op GoT en heb hiervan meegekregen dat dit om een permissie (vaak schrijfrechten) probleem gaat.
Ik weet alleen niet of dit dan op de server zelf mis gaat, of op een server die aangeroepen wordt. En als het dat laatste is, dan is mijn vraag...waar? Is het die RIO.MDB soms??
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen als totale no-no in programmeergebied
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 20-09-2006 20:51 ]