cpu halve speed fps op 100 2e aangezien eerste was gelocked

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jobbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 12:29
orginele topic wat gelocked is
ik heb een zwaar probleem (denk ik ).
toen ik gister pc opstarte kwam er ineens te staan (in bios) dat mijn proc op 1200 mhz draaide
fps 100 (ipv 166) multiplier 12.5(dit is normaal).
heb al verschijndende dingen geprobeerd : bios flashen,bios resetten, fsb handmatig instellen, helemaal kaal proberen optestarten.
het rare is dat hij hem de ene keer wel herkend als 2800 maar de andere keer niet.
als hij dan sporadisch tog in windows komt op 1200 mhz staat dat bij eigenschappen van comp ook als 1200 mhz.
pc komt alleen voorbij het scherm waar je op F8 kan drukke als de bios de proc goed herkend.
alle jumpers staan goed het was echt van de ene bootup na de andere.
specs :
AMD 2800 + barton
mobo : K7S8XE R3.0 (dus micro versie)
1x 512 mb (kingston) ram 2x 256 (infineon)
120 gb maxtor
6600 gt
ik dacht zelf meschien aan een lege bios batterij.
heb 2 dagen geleden die 2x 256 erbij gedaan maar hij heeft wel gewoon gedraaid met dit geheugen.

Update :
heb nieuwe bios batterij gehaald maar geen succes fsb blijft nog steeds op 100 staan.
iemand nog suggesties ?
nog even in het kort het probleem :
van de een op de andere dag wil pc niet meer opstarte en herkend me mobo de proc niet meer als meer dan een Amd athlon waar normaal Atlon 2800+ staat en zet de bios de fsb op 100.
hij heeft het weer eventjes gedaan maar toen ik de voeding uitdeed en vervolgens pc weer wou opstarte herkende hij de proc weer niet.

[ Voor 50% gewijzigd door jobbel op 20-09-2006 17:08 . Reden: even wat duidelijk proberen te maken. ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik snap er niks van 8)7 . Zou je AUB het rustig willen uitleggen, met lees tekens... ;)

Verwijderd

volgens mij bedoel je FSB ;) FPS = Frames Per Second (FSB= Front Side Bus)

en k snap der geen hol van.........

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 16:23 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer nou eerst eens een nieuw bios batterijtje wat nog geen 3 euro kost. Dit is in het vorige topic ook al 3 keer gemeld.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
mischien moet je z'n laatste regel eens lezen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Avalaxy op 20-09-2006 16:26 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:26:
mischien moet je z'n laatste regel eens lezen :P

[...]
Misschien moet jij die laatste regel beter lezen, viper heeft dat eerder gepost als hij zijn post heeft geëdit ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:58

DataGhost

iPL dev

Het zou schelen als je eens normale spelling, grammatica en interpuntie PROBEERT te gebruiken. Uit je verhaal is namelijk niks fatsoenlijks af te leiden... wat bedoel je precies, wat heb je al geprobeerd, wat lukt er niet, dat soort dingen. Ook staat je topic nog steeds fout, heb je de sluitpost wel gelezen?
elevator schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:10:
Ik snap niet zo goed wat dit met Windows te maken heeft?
Probeer verder eens te kijken, eventueel aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, of er toevallig een stuk hardware is wat het probleem veroorzaakt (dus met ELK stuk hardware uitproberen). Kijk vooral naar je voeding en je geheugen. Probeer ook niet je fsb ineens omhoog te gooien naar 166 (of 200? even vergeten welke), maar probeer eerst eens 133 of iets dergelijks. Als je cpu niet al te warm wordt kan je ook proberen je vcore iets te verhogen, het kan namelijk zijn dat je systeem instabiel is (iets kapot, cpu/mobo? of iets anders) en je bios automatisch een 'failed overclock' terugzet naar de fabriekswaarden. Kijk trouwens ook even naar je memorytimings.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
oh sorry hoor had niet op de tijd gelet... trouwens: ik kan tog niet weten wat die er bij heeft gezet tijdens het edit'en :P :*)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 19:41

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

FiXeR.nl schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:28:
[...]

Misschien moet jij die laatste regel beter lezen, viper heeft dat eerder gepost als hij zijn post heeft geëdit ;)
offtopic:
Pssst, dit stond er al toen het topic net gepost was: "nog ff reactie heb nieuwe bios batterij gehaald maar geen succes fps blijft nog steeds op 100 staan."...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Paddixx schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:30:
[...]

offtopic:
Pssst, dit stond er al toen het topic net gepost was: "nog ff reactie heb nieuwe bios batterij gehaald maar geen succes fps blijft nog steeds op 100 staan."...
:+ Boeiend, het probleem is dat ik er niks van snap, en het verkeerd sta.. oftewel > topic report :)

• jobbel
Ok sorry voor de onduidelijkheid het probleem is dus al volgt:
als ik windows opstart krijg ik een blauw scherm vlak na het scherm waar je op F8 kan drukken.
hij geeft dit scherm alleen als de bios mijn proc als een 1250 herkent (12.5x100)
wat normaal dus 12.5 x 166 moet zijn.
soms pakt hij de proc wel en als ik dan vervolgens de voeding weer uit gooi en hem weerop nieuw wil opstarte krijg ik het hele circus van 12.5x 100 weer opnieuw.
als hij een paar x opnieuw opstart pakt hij hem dus soms.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Dit is echt brij idd, deze gaat zo weer dicht. En ik geloof dat je TS een mailtje gaat krijgen over de gedrags regels hier.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Een aantal mensen mogen Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nog eens goed doorlezen, met name de punten over het slotje roepen. ;)

Dat achterwege latende, jobbel:

Dit is meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen, Windows Clients gaat namelijk over het OS Windows zelf, en niet over hardware die het aanstuurt. Je zou kunnen beginnen met o.a. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen, alsmede de andere FAQ's van PMG. :)

Je hebt overigens uitgeprobeerd om de FSB in de BIOS aan te passen?

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 20-09-2006 16:53 ]

Signature

• jobbel
Oke ik heb het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen maar gaf geen antwoord op me vraag.
Ik heb het topic hier geopend, omdat ik eerst dacht dat het aan een fout in windows kwam aangezien het telkens het zelfde punt was.
Ik heb nu zelf echt geen idee meer waar het aan kan liggen, aangezien ik het zo apart vind dat hij hem soms wel pakt.
heb er trouwens al een verse window installatie op
Heb overigens ook al geprobeerd de pc helemaal kaal opstarten geen suces krijg steeds meer het idee dat het aan de bios ligt.
Meschien bios update ?

[ Voor 15% gewijzigd door jobbel op 20-09-2006 16:57 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

jobbel schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:54:
Oke ik heb het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen maar gaf geen antwoord op me vraag.
Ik heb het topic hier geopend, omdat ik eerst dacht dat het aan een fout in windows kwam aangezien het telkens het zelfde punt was.
Ik heb nu zelf echt geen idee meer waar het aan kan liggen, aangezien ik het zo apart vind dat hij hem soms wel pakt.
heb er trouwens al een verse window installatie op
Heb overigens ook al geprobeerd de pc helemaal kaal opstarten geen suces krijg steeds meer het idee dat het aan de bios ligt.
Meschien bios update ?
Nee, je vraag staat er wellicht niet letterlijk in nee, maar de bedoeling van die troubleshooter is dat je zelf dus aan de gang gaat met je hardware en (zoals ik al gezegd heb) onderdelen uit gaat sluiten, testen met andere onderdelen etc. Ook zijn je bios-settings erg belangrijk, het zou dus zomaar kunnen dat je cpu/mobo/voeding kapot is/zijn, waardoor je systeem instabiel wordt en zichzelf terugzet naar fabrieksinstellingen. Als jij steeds je FSB terug omhoog naar het maximale gooit, en dat blijkt instabiel te zijn, kom je inderdaad niet erg veel verder.
Een bios-update zou ik helemaal niet uitvoeren als je systeem zo instabiel is als jij stelt, en zeker niet als er in het changelog niet specifiek jouw probleem wordt vermeld. Mijn ervaring is dat de firmware in je bios-chip niet zomaar verandert en dus ook niet uit zichzelf problemen veroorzaakt die er eerder niet waren. Een update zal in dat geval helemaal niet eens helpen, je loopt alleen het risico op doodflashen.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 20-09-2006 17:05 ]

• jobbel
Ik heb hem dus helemaal kaal geprobeerd optestarte zelfde resultaat.
geen herkenning van de proc door de bios (heb ik verder nooit problemen mee gehad)
heb het geheugen al langzaamer gehad geen resultaat.
5 min geleden pakte bios ineens de proc weer maar toen ik de voeding weer uit deed kreeg ik weer hte zelfde resultaat geen herkenning van de proc.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36

DaRoot

Some say...

Hoe zien de elco's op je moederbord eruit? geen bruine uitslag van het lekken? of bolle bovenkant?
Heb daardoor al de meest vage problemen gezien.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DaRoot schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:37:
Hoe zien de elco's op je moederbord eruit? geen bruine uitslag van het lekken? of bolle bovenkant?
Heb daardoor al de meest vage problemen gezien.
Mwah, dat staat in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al, TS geeft aan deze al gelezen te hebben. Verder is het wel een goed idee ja, ik had er zelf even niet aan gedacht omdat ik ook niet 100% zeker weet of een moederbord met een 2800+ erop nog van dat tijdperk is of van vlak erna :)

• jobbel
ja klopt was ook een van de eerste dingne waar ik aan dacht aangezien het idd wel ongeveer zelfde tijd was.
but anyway nice thinking.
weet niet of ik al had vermeld dat de bios zichzelf niet na elke boot reset.
Pagina: 1