Toon posts:

Letters scherm lopen over elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een raar probleem met een oude laptop die ik wilde gaan gebruiken als digitaal fotolijstje (zie div. topics).
Het is een Olivetti Xtrema P26S:
P2 266 mmx
64 mb intern geheugen
Ik dacht 1.5 gb hd
Cdrom+floppie(!)

1. Wat is er gebeurd?
Ik heb deze laptop van een medewerker van een school gekregen, de school gebruikte hem niet meer want de back-up battarij was leeg. Goed, ik heb het toetsenbord eraf geklikt om de back up battarij eruit te halen.
Ik heb een nieuwe bij een computer zaak gehaald, hij was exact hetzelfde (Merk, type en formaat).
Na het plaatsen van het nieuwe exemplaar werkte er helemaal niks meer, toen er plots een rookpluimpje onder het toetsenbord vandaan kwam heb ik de accu er snel uitgehaald.

Tot ik een paar dagen geleden het ''laptop als fotolijstje'' topic tegenkwam, wilde ik hem eigenlijk toch wel graag werkend hebben.

2. Wat toen?
Ik zette (na voor de zekerheid de back-up battarij eruit gehaald te hebben) hem aan en geheel tot mijn verwachting in werkte alles weer, alleen het scherm was onleesbaar geworden, hierbij een foto van de situatie als ik de laptop aanzet:
http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/100_2158.jpg

En deze als ik op F2 druk (Bios)
http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/100_2159.jpg

3. Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Diverse malen gereset, accu eruit... Iets installeren lukt ook niet omdat de floppiedrive niks doet. (logisch natuurlijk)

4. Mijn vraag aan jullie:
Is de videokaart gesneuveld na het vervangen van de battarij? of zijn de grafische instellingen misschien gereset door de back up battarij eruit te halen?.

Mod's, ik heb het topic hier geplaatst, ik dacht dat dit topic in eerste instantie hier het beste paste... Anders excuus!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grafische instellingen zijn er niet, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik ben toch bang dat het feit dat er rook uit kwam niet zo'n goed punt is geweest. Zodra de rook uit de laptop is, issie dood zullen we maar zeggen.

Of je scherm aansturing is kapot, of je videokaart/geheugen oid

lijkt me zeer sterk dat dit komt door het weghalen van een batterij

Geprobeerd een extern scherm aan te sluiten?

mits hij een vga aansluiting heeft uiteraard

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:02:

Geprobeerd een extern scherm aan te sluiten?

mits hij een vga aansluiting heeft uiteraard
Ja dat heeft ie (ding heeft erg veel, usb, infrarood.. moet vast een dure zijn geweest)
Dat geeft geen verschil helaas.

Is wel behoorlijk balen want een oud laptopje vinden is niet echt makkelijk :|