Dag
Al lang wil ik een eigen server hebben op mijn oude p2 pc. Met win xp pro heb ik zo kwaad als het kan geprobeert een server op te starten. Nu werkt deze normaal via localhost en over netwerk. (127.0.0.1 en 192.168.1.2)
Als internet gebruik ik een Wan van Dlink (DSL-G624T) dat ik geinstalleert heb. Jammergenoeg zit er geen informatie over servers bij de handleiding en op google valt ook niet veel te vinden over server + dlink router. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik mijn server op het internet krijg?.
Enkele weetjes:
- Ik gebruik EDPNET, veranderd IP elke keer de router uit het stopcontact is
- als je naar mijn ip van internet gaat kom je uit op de cp van de router
- mijn ip van de pc is 192.168.1.2
- ip van router is 192.168.1.1
- win xp pro diend niet voor servers
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Al lang wil ik een eigen server hebben op mijn oude p2 pc. Met win xp pro heb ik zo kwaad als het kan geprobeert een server op te starten. Nu werkt deze normaal via localhost en over netwerk. (127.0.0.1 en 192.168.1.2)
Als internet gebruik ik een Wan van Dlink (DSL-G624T) dat ik geinstalleert heb. Jammergenoeg zit er geen informatie over servers bij de handleiding en op google valt ook niet veel te vinden over server + dlink router. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik mijn server op het internet krijg?.
Enkele weetjes:
- Ik gebruik EDPNET, veranderd IP elke keer de router uit het stopcontact is
- als je naar mijn ip van internet gaat kom je uit op de cp van de router
- mijn ip van de pc is 192.168.1.2
- ip van router is 192.168.1.1
- win xp pro diend niet voor servers
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?