Server op wan

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Dag

Al lang wil ik een eigen server hebben op mijn oude p2 pc. Met win xp pro heb ik zo kwaad als het kan geprobeert een server op te starten. Nu werkt deze normaal via localhost en over netwerk. (127.0.0.1 en 192.168.1.2)

Als internet gebruik ik een Wan van Dlink (DSL-G624T) dat ik geinstalleert heb. Jammergenoeg zit er geen informatie over servers bij de handleiding en op google valt ook niet veel te vinden over server + dlink router. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik mijn server op het internet krijg?.

Enkele weetjes:
- Ik gebruik EDPNET, veranderd IP elke keer de router uit het stopcontact is
- als je naar mijn ip van internet gaat kom je uit op de cp van de router
- mijn ip van de pc is 192.168.1.2
- ip van router is 192.168.1.1
- win xp pro diend niet voor servers :P

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uhh je wilt internet op die 'server' al geprobeerd daar de gw in te stellen met het ip van je router ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoek eens naar "dynamische DNS" en "port forwarding", deze website schijnt heel veel informatie te bevatten....

This footer is intentionally left blank

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Wat ben je precies met je server van plan? Een webpagina aanbieden via internet oid? Zou je dit duidelijker aan kunnen geven?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
port forward, ja zeker: Naar waar zou ik moeten forwarden denk je? 127.0.0.1 is locaal zoals iedereen weet en die 192.168.1.2 is het IP van het netwerk.

Het is gewoon de bedoeling om een simpele website te maken met ftp en http.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Wouter7 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:56:
port forward, ja zeker: Naar waar zou ik moeten forwarden denk je? 127.0.0.1 is locaal zoals iedereen weet en die 192.168.1.2 is het IP van het netwerk.

Bij veel routers werkt het door je externe IP (of geen IP) / poort 80 te forwarden naar 192.168.1.2 / poort 80. Gewoon even kwestie van proberen of via de handleiding achterhalen welke instellingen de juiste zijn voor jouw router.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wouter7 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:56:

127.0.0.1 = localhost oftewel het (fake) ip-adres waarmee een computer zichzelf kan bereiken. Je kunt dus een ander systeem niet op dat ip-adres bereiken. Computers kunnen elkaar alleen via hun netwerkaart ip-adres bereiken (in dit geval dus 192.168.1.2, hopelijk heb je die statisch ingesteld op de server en niet dynamisch verkregen via DHCP, anders zou hij namelijk in de toekomst kunnen veranderen).

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Dat is al gebeurd.

En voor al de mensen die denken dat het in de handleiding staat is dus niet waar. De basic staat erin en dat was het dan. Zoek de rest zelf uit. :(

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bijna jouw type router Een DSL-G624M ipv T. Zoeken naar "port forwarding" met google gaf meteen deze hit, DLink router uitzoeken, HTTP selecteren.......

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
erg bedankt voor de moeite alleen ziet mijn CP er heel anders uit :( Toch bedankt voor de moeite

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op die website staan nog tig routers, ook van het merk DLink, kijk daar dan even naar.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
na een tijdje zoeken heb ik een soortgelijkende cp gevonden en ingesteld de poort 21 en 80 nu nog alleen vinden hoe dat ik ze aanspreek want ip:80 of ip:21 gaat niet :(

Toch erg bedankt voor de hulp, zelf zou ik het nooit hebben gevonden aangezien we die router nog maar 1 weekje hebben ;) Bedankt _/-\o_

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 06:45
Veel routers ondersteunen het niet, als er vanaf een intern ip naar het externe ip wordt verwezen.. je zult dus even iemand anders moeten vragen om te controleren of het werkt.. ;)
Pagina: 1