[HTML/CSS/JS] Website laden vanaf onderen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik ben opzoek naar een manier om een website te laten openen vanaf de onderkant.

Dat hij dus onderaan de pagina begint met laden en aan de bovenkant eindigt. Dit omdat er bovenaan de pagina nogal veel plaatjes staan, waardoor een menuutje best lang open blijft staan.

Ik denk dat ik het fout heb geformuleerd. Ik denk dat het probleem of in het extern laden van mijn Javascript bestandje of het onload stukje.
Ik gebruik voor het menutje onLoad="start()" waarmee hij de commando start opent in een extern js bestandje menu.js

Het komt er dus opneer dat ik een manier moet hebben waardoor hij eerst het javascript menu gedeelte moet doen ipv de plaatjes.

Alvast bedankt.

[ Voor 37% gewijzigd door WoBaDijk op 20-09-2006 16:28 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Zet de content met een ruime margin-top boven in je code. En zet de header met plaatjes onderaan met een position: absolute; en top: 0; ;)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 17:29
Anders dan flash kan ik me dat niet voorstellen. Of je moet je html-code (tussen de body-tags) andersom zetten qua div's en een css met alleen absolute posities. Maar dan mooi van onder af opbouwen blijft gepaard gaan met verschuivingen. En om dan netjes onderaan je pagina te blijven zou je dan iets met JS moeten doen.
@ André: Zelfde idee idd, maar dan alleen een header die op het laatst word geplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 20-09-2006 15:50 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• WoBaDijk
André schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:46:
Zet de content met een ruime margin-top boven in je code. En zet de header met plaatjes onderaan met een position: absolute; en top: 0; ;)
Dit werkt dus niet, omdat ik een extern bestandje laat. Zie TS. Ik heb al geprobeerd het javascript stuk in het html gedeelte te voegen, maar krijg dan een error in IE (niet in firifox)

De code in kwestie waar het probleem zich bevind als ik hem in het html bestand zet:

<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
// big() maakt bepaalde Layer groter
function big(lyr) {
document.all[lyr].style.height='165px';
}
// small() maakt bepaalde Layer kleiner
function small(lyr) {
document.all[lyr].style.height='20px';
}
// start() maakt alle Layers klein bij begin
function start() {
document.all.Layer1.style.height='20px';
document.all.Layer2.style.height='20px';
document.all.Layer3.style.height='20px';
document.all.Layer4.style.height='20px';
document.all.Layer5.style.height='20px';
}
//-- !>
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FFFFCC" onLoad="start()">

[ Voor 57% gewijzigd door WoBaDijk op 20-09-2006 16:34 ]

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Als ik je dus goed begrijp hoeft de website helemaal niet van onderen worden geladen? Maar moet het menu e.d. later worden geladen dan de content, omdat dat te zwaar is.
Ten eerste zou ik zeggen zorg gewoon dat er minder of kleinere plaatjes komen. Als jou site te lang laad dan houd dat in dat óf je server sloom is of je plaatjes zijn veel te groot.

Stel dat er een andere reden is, dan kan je natuurlijk ook gewoon eerste de elementen oproepen die je als eerst wil plaatsen en de elementen die je het laatst wilt laden die roep je later aan (en je positioneert alles met CSS) Dit zal alleen wel als effect kunnen hebben dat je niet meer kan floaten en je zult alles absolute moeten positioneren
ow wacht, dat zei andré ook al, en de TS geeft aan dat het niet werkt, foutje

[ Voor 5% gewijzigd door Geert.H op 20-09-2006 16:32 ]

• WoBaDijk
Ghoekzema schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:31:
Als ik je dus goed begrijp hoeft de website helemaal niet van onderen worden geladen? Maar moet het menu e.d. later worden geladen dan de content, omdat dat te zwaar is.
Ten eerste zou ik zeggen zorg gewoon dat er minder of kleinere plaatjes komen. Als jou site te lang laad dan houd dat in dat óf je server sloom is of je plaatjes zijn veel te groot.

Stel dat er een andere reden is, dan kan je natuurlijk ook gewoon eerste de elementen oproepen die je als eerst wil plaatsen en de elementen die je het laatst wilt laden die roep je later aan (en je positioneert alles met CSS) Dit zal alleen wel als effect kunnen hebben dat je niet meer kan floaten en je zult alles absolute moeten positioneren
ow wacht, dat zei andré ook al, en de TS geeft aan dat het niet werkt, foutje
Tis idd slome server, maar daarom wil ik juist het menu laden voordat de plaatjes komen

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Maar.. eigenlijk snap ik je probleem nog steeds niet. Wanneer wordt je javascript nu geladen dan? Waar in je code? Post eens wat code, en geef aan wat er traag is, en wat als eerste zou moeten.

Want ik ben niet zo'm javascript pro, maar je kunt die functie toch op elk moment in de pagina aanroepen?

En verder is het nodig om javascript te gebruiken in je menu? Waar gebruik je het voor? Wellicht kan je het met CSS oplossen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50

killercow

eth0

Zet eens vlak na je body:

HTML:
1
2
3
<script type="text/javascript">
start()
</script>

Wat prima werkt indien je de start functie in je head tag hebt staan

Daarnaast zal een css "suckerfish" menu hoogstwaarschijnlijk ook aan jouw eisen voldoen. google er eens op.

[ Voor 28% gewijzigd door killercow op 21-09-2006 19:28 ]

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1