Toon posts:

step 7 source file naar functie block

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, heeft iemand wel eens geprobeerd om van alleen een source file in step 7 naar een functie block diagram te gaan. Ben hier al een tijdje mee bezig maar het lukt mij zo niet, ik hoop dat iemand het al eens gedaan heeft.

Al vast bedank

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Van STL naar FBD converteren gaat bij mijn weten niet. Bij "View" (geloof ik) kun je wel de gewenste weergave aanvinken, maar als dat al is geprogrammeerd in STL, heeft dat geen invloed meer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
maar het zou toch moeten kunnen, want je kunt wel van FB naar een source file waarom dan niet andersom zou toch ook niet zo moeilijk moeten wezen

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik denk omdat FBD op de achtergrond wordt omgezet in STL of iets vergelijkbaars (enkele statements ipv voor de computer/plc onbegrijpelijke schema's), maar als je iets maakt in STL wordt dat op de achtergrond niet omgezet in schema's.

Daarnaast kun je bij één STL code verschillende FBD blokken maken die hetzelfde bereiken. Gewoon door andere and en or combinaties te gebruiken.

offtopic:
Het klinkt trouwens alsof je op stage zit, en nu onbegrijpelijke code krijgt voorgeschoteld. Ik zat een paar weken geleden in dezelfde situatie. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is niet zo zeer dat ik het in step 7 moet programeren maar omdat vaak andere programma's worden gebruik in deze business en die genereren vaak ook een source file net zoals step 7 doet als je er om vraagt :P maar als ik het dan weer van een source file zou kunnen omzetten dat zou dat mij heel veel tijd schelen

offtopic:
als jij het zelfde hebt gedaan, hoever ben je daar dan mee gekomen en bedankt voor je snelle reactie :D

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb me toen simpelweg verdiept in STL --> Simpele blokken die in STL zijn geprogrammeerd uitprinten, en er met een potlood langs gaan en commentaar erbij schrijven wat het doet. Ik heb geen oplossing kunnen vinden. Daarnaast eisen sommige klanten dat het ook in STL wordt geschreven, en dan is het wel zo netjes als je dat dus ook kunt programmeren. Ik moest het dus hoe dan ook toch gaan leren.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het gevonden, het is nog wel niet helemaal af maar het is een begin, als je een source file compiled dan implementeerd hij het weer terug naar een STL code is Step 7 en zouden we het weer kunnen omzetten naar een FB of Ladder
Pagina: 1