Toon posts:

Afdrukken van een album-PDF bij een fotocentrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan ik natuurlijke allerlei webbased applicaties gebruiken om een foto album samen te stellen, maar ik zou het veel leuker en prettiger vinden om zélf een album te maken. Eigen kleuren, backgrounds, fonts, fotosjop techniekjes, collages etc... een ware droom!

Kan dit al ergens? Afdrukken van een album-PDF bij een fotocentrale? Dus een pdf van meerdere pagina's op willekeurige manier gebonden (gebonden, geringd whatever) en dan op fotopapier met een harde(re) kaft?

Ik vind het geen enkel probleem als ik technische eisen moet volgen, afmetingen, marges, afloop, profielen etc. Hell, ik wil best een aangeleverd joboptie gebruiken!

Bij een drukker is zoiets te kostbaar, maar ik kan me voorstellen dat een digitale fotocentrale die toch al dergelijke albums maakt, best een fysiek en technische gelijke pdf kan laten meelopen.

Wie weet meer?

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Volgens mij moet je dan echt bij een drukker zijn of copyshop

Twitter | Linkedin

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Dit lijkt me inderdaad te specifiek voor een fotoafdrukcentrale. Je moet je wel beseffen dat zij natuurlijk júist gebonden zitten aan standaardformaten, als jij aankomt met je custom pdf kunnen ze daar weinig mee. Laat staan dat het dan ook nog eens gebonden moet worden :)

Informeer toch eens bij een lokale copyshop of drukker. Ik weet niet waar je woont, maar hier in de regio Haarlem hebben we 'Paswerk', een bedrijf dat opereert vanuit de sociale werkvoorziening. Zij leveren prima drukwerk af voor een behoorlijk nette prijs :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Zoefff schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:48:
Dit lijkt me inderdaad te specifiek voor een fotoafdrukcentrale. Je moet je wel beseffen dat zij natuurlijk júist gebonden zitten aan standaardformaten, als jij aankomt met je custom pdf kunnen ze daar weinig mee. Laat staan dat het dan ook nog eens gebonden moet worden :)

Informeer toch eens bij een lokale copyshop of drukker. Ik weet niet waar je woont, maar hier in de regio Haarlem hebben we 'Paswerk', een bedrijf dat opereert vanuit de sociale werkvoorziening. Zij leveren prima drukwerk af voor een behoorlijk nette prijs :)
Volgens mij zit je dan weer met de minimale afname.

Ook een oplossing is gewoon zelf maken/printen ;)

Twitter | Linkedin

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 19:59
Met de album software van Henzo kan je aardig wat zaken zelf instellen of wijzigen. Het lijkt op het eerste gezicht niet zo maar er is toch best wel wat mogelijk. Kan je daarmee niet een eind in de richting komen van wat je wil?

Verwijderd

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:54:
Met de album software van Henzo kan je aardig wat zaken zelf instellen of wijzigen. Het lijkt op het eerste gezicht niet zo maar er is toch best wel wat mogelijk. Kan je daarmee niet een eind in de richting komen van wat je wil?
Nee, alleen myphotobook draait op Macosx.

Ik vind het niet erg als ik aan bepaalde afmetingen moet voldoen. Dat is gewoon praktischer voor de afwerker en daardoor, lijkt me, betaalbaarder.

Waarom ik graag een pdf zou maken is omdat ik dan veel meer mogelijkheden heb, gezien mijn achtergrond als vormgever.

Echter ik wil ook geen producties van >100,- euro, omdat het wel leuk moet blijven. Ik maak namelijk meerdere albums per jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Alle copyshops, bijna alle tenminste, kunnen mijn afwerk wens niet aan:
genaaid gebonden.

Ik heb geen interesse en kambindingen, wire-o, splitpennen, of boutjes ik wil juist dat het een net boek word, compleet met schutbladen en boekband.

Zelf maken kan ik wel, maar ik kan geen katernen printen.
Pagina: 1