Pc start niet op met Seagate HDD Sata

Pagina: 1
Acties:

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-02 13:12
Mijn PC start sinds vandaag niet meer op als ik mijn Seagate Barracuda 7200.9 250 GB Sata schijf aan mijn voeding hang. Vanacht heb ik mn pc aan laten staan, maar vanochtend was ie uit en ging hij ook niet meer aan. Zodra die schijf is losgekoppeld gaat de pc wel weer aan.

Wat als is geprobeerd:
-Andere molex geprobeerd, niet geholpen
-In een andere pc, niet geholpen

Iemand nog tips voor me? Of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je nog een jumpertje achter in je schijf aanbrengen omdat jouw mobo niet werkt met een Sata II harddisk.
Dat was tenminste bij mij het geval met mijn nieuwe Sata II schijf.
Zit er geen jumpertje bij met een gebruiksaanwijzing?
Kijk anders even op de Seagate website.

http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/sata_lock.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 23:49 ]

• cryonic90
Het heeft dus wel gewerkt, was ik vergeten te zeggen. Maar ik kom er thuis ook achter dat het een 7200.8 is en toen ik hem nog even op de molex van mn maxtor aansloot en de pc wilde aanzetten begon de voeding een "beetje" te roken, niet goed dus, zal dus ook wel een nieuwe voeding worden. Het zit wel weer mee zeg

• cryonic90
Denken jullie dat het gaat werken als ik precies een zelfde hdd koop en het printje tijdelijk even overzet om zo data te kunnen kopieren? Ik heb namelijk wel een nieuwe besteld, heb alleen geen idee of het gaat werken, misschien dat hier iemand iets weet?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je voeding kaduk is werkt je hdd waarschijnlijk toch nog wel gewoon?

• cryonic90
De voeding WAS nog niet stuk, totdat ik de hdd op een andere molex probeerde, toen begon ie ineens te roken. En in een andere pc doet de hdd ook niks, dus voeding is het niet

• cryonic90
Ik heb dus precies eenzelfde schijf gekocht en het printje overgezet en nu kan ik in ieder geval de data behouden, dat werkt :) Daar is dus een kortsluiting in gekomen op een of andere manier
Pagina: 1