Toon posts:

[XP] Printen via netwerk - printer drukt geschaald af!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Er zijn twee hp computers in een netwerkje gezet met een HP printer type 6110.

Op hpA is de printer aangesloten (via usb). In het begin was het zo dat als ik vanaf hpB af wilde drukken, er een 'hp preview' schermpje opende op hpA waar de afdruk nog moest worden bevestigd voordat hij daadwerkelijk afdrukte. Ik heb dat euvel op een of andere manier gelukkig uit kunnen schakelen.

Sinds een paar dagen echter, als ik op hpB wil afdrukken, print de printer het geschaald af! Dat wil zeggen, als i keen windows testdocument of gewoon textdocument typ en uitprint, dan krijg ik op een a4 de afdruk ter grootte van ongeveer een postzegel! Heel erg vreemd vind ik omdat ik niet aan bepaalde instellingen daarvoor heb geknutseld volgens mij. De printer (op hpB) opnieuw installeren helpt ook niet. Ik vraag mij in ieder geval af: waar in het proces wordt de afdruk geschaald? is dat op hpB of op hpA of op de printer zelf? Het afdrukken duurt nu ook veel langer. NB ik bevind mij in principe niet in de mogelijkheid de printer van hpA af te koppelen en aan te sluiten op hpB...

Excuses als mijn verhaal wat chaotisch overkomt, ik wil het gerust verduidelijken. Ik heb niks (ook niet over hp preview programma) hier op tweakers kunnen vinden maar misschien heb ik neit goed genoeg gekeken.

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van deze topic.

Groeten van Troetel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows versie het hier over gaat? :)

Verwijderd

Topicstarter
OOOh wat stom!!!!

Excuses! Ahum! Het gaat hier om Windows xp Home op beide systemen. Legaal, met de nieuwste updates e.d.

Heel slecht maar ik betrap me er zelf op dat ik er steeds vaker stiekem van uitga dat iedereen windows xp al draait terwijl ik hier zelf nog op een win2000 pc het topic startte :o :D

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 14:45 ]

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 18:22
Staat er een windows of andere firewall aan? deze blokkeert meestal de printeropdracht...FF firewall uitzetten en printen maar ;)
Bij de instellingen van de printer (op de pc waar de printer is aangesloten) kan je meestal de eigenschappen van het afdrukken aanpassen...

[ Voor 35% gewijzigd door DeArmeStudent op 20-09-2006 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... voor de duidelijkheid... Hij print wel, alleen op een geschaald formaat! Hij schaalt het a4 formaat naar een postzegelformaat. Er komt dus dan een a4 papier uit de printer rollen met daarop de afdruk, alleen zo groot als een postzegel!

Geen firewall probleem dus... Die had ik met norton al geregeld.