wifi valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Hallo. Ik zit met een vreemd WiFi probleem. Ik zal het probleem in stappen beschrijven:

- als ik een game op mijn laptop speel, bijvoorbeeld BF2, maar ook simcity (niet online dus) valt na een tijdje (10 - 30 minuten) m'n wifi verbinding weg
- rechtsonderin de taakbalk staat dan soms toch dat de verbinding ok is (maar dit is dus niet)
- soms werkt de 'herstellen' optie, maar meestal heb ik pech en moet ik rebooten
- de verbinding werkt prima bij intensief downloaden
- ik zit zo'n 2 meter van de router
- de draadloze verbinding van een andere laptop heeft hier geen problemen mee, het ligt dus specifiek aan mijn laptop
- de wifi adapter is een interne intel chip die volgens de fabrikant 802.11a/b/g compatible is
- via ethernet werkt alles perfect (ook op dezelfde router trouwens)

wie kan mij helpen?

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
probeer eens een driver van de wifi van de fabrikantswebsite.
Mss zit er een bug in de driver die bij het kaartje zat.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Probeer eens in je AP/Router je Wifi kanaal op een vast adres te zetten, 6 en 11 als het kan. Die van mij zat op automatic en om de zoveel tijd veranderde hij van kanaal en als het 12 of 13 was, dan kon mijn kaart die niet zien.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
ok die driver zal ik proberen. dat channel kan ik ook proberen, maar zoals ik zei heb ik alleen problemen bij het gamen en werkt een andere laptop prima (ook tijdens gamen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak - voor vragen over Netwerken kun je het beste kijken in de gelijknamige hoofdgroep - maar ook daar gelden de huisregels. Topics zonder exacte specs van router en NIC en gebruikte software en zonder signaalwaardes voor de verbinding zijn onvolledig. Ga daar eerst naar kijken, lees de FAQ in de relevante subfora en waarschijnlijk los je zelf je probleem op.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.