Waar koop je een 1.8" harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik heb een iRiver PMP140 mp3-speler die per ongeluk hard tegen de grond is gegaan met een boot failure als gevolg. Eerst dacht ik aan een stekker/kabel die was losgeschoten bij de slag, maar na hem helemaal open gehaald te hebben (garantieperiode is voorbij) bleek alles goed in te steken. Een zoektocht naar medelotgenoten leerde me dat deze fout vrijwel steeds betekent dat de harddisk dood is.

Op Amerikaanse forums lees ik van meerdere mensen die met succes de harddisk hebben vervangen, dus al wat ik nodig heb is een nieuwe schijf... Nu is het probleem dat het om een 1.8" schijf gaat (Toshiba MK4004GAH) en ik heb hier tot nog toe geen pc-zaak gevonden die die beesten verkoopt. 2.5" vind je zat, maar dat past nooit in de speler. Ik heb al enkele populaire Belgische webshops aangeschreven, maar zij antwoorden dat ze geen 1.8" schijven kunnen leveren.

Dus is mijn vraag; is er iemand die een Belgische of Nederlandse shop weet waar ik een 1.8" schijf kan kopen?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Tada, hoe makkelijk het zoeken via Google toch gaat tegenwoordig :P
http://www.alternate.nl/h...ddisks&Level2=1%2C8+inch&

Edit: ik vind die 1,8" schijven aardig duur per GB, dus ik neem aan dat zo'n iRiver speler iets van 500 euro kost wil je een HD van 100 euro of meer als vervanger willen kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Postman op 20-09-2006 12:42 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Dat is inderdaad wel prijzig. Iets meer dan ik had gehoopt :(

Maar toch bedankt!

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

naja wat had je anders verwacht, 1.8" zijn moeilijk te produceren omdat alles kleiner moet en omdat er weinig vraag naar is
ik vind 90 euro voor 20 GB best weinig.
moet je ook in meenemen dat mp3 fabrikanten ze goedkoper kopen he

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:01:
moet je ook in meenemen dat mp3 fabrikanten ze goedkoper kopen he
Denk dat dat wel meevalt. Ok, de prijs zal idd wat lager liggen, maar als het echt zoveel zou schelen (zeg 50 euro) dan was de totaal prijs van zo'n iRiver PMP140 ook wel 50 euro lager geweest.
Jammer genoeg heb je nu eenmaal een high-end product gekocht en daar ook een high-end prijs voor betaald. Als daar iets aan kapot gaat betaal je dus ook high-end reparatie kosten.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 14:06
die schijven zijn gewoon gruwlijk duur. net ff gekeken hoeveel ze inkoop kosten zit net 3 euro winst op als ik die prijs van alternate zie.

naja zoals gezegt. die schijven worden bijna nooit los verkocht. dus daarom zijn ze gewoon duur. niemand gebruikt die dingen in een normaal systeem over het algemeen dan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Trouwens niet de Toshiba's bij Alternate kopen, ik heb eenzelfde soort fout gemaakt! De MK-*008-GA* serie van thosiba maakt GEEN gebruik van een normale ATA aansluiting, maar biedt slechts een proprietary ZIF (Zero Insertion Force) aansluiting. Ik zit hier dus met een MK-4008 en kan er niks mee (nee kon hem niet meer ruilen, hij werd geleverd toen ik op vakantie was :( )

Probleem is inderdaad dat de 1.8" schijven extreem moeilijk te vinden zijn, zeker de iets ouder modellen :(
Pagina: 1