Toon posts:

Printer aansluiten oplossing! (Wlan/Lan)

Pagina: 1
Acties:
  • 6.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hp color laserjet 2840 deze wil ik toegankelijk maken voor 2 computers.
De 2 pc's en printer staan op zolder en maken draadloos verbinding met een e-tech router.

Hoe kan ik dit 't makkelijkst aansluiten zodat de printer werkt?

Wireless lan print server:
Een oplossing is een wireless printservertje kopen maar hoe werkt dit?
En zijn alle wireless printservers goed genoeg of moet ik zo'n dure hp jetdirect hebben?

Lan verbinding:
Er loopt een utp kabel naar zolder.
Is dit de makkelijkste oplossing om de printer via lanaan te sluiten en hoe en wat moet ik hier allemaal voor instellen?

Verwijderd

Je kan ook de printer aansluiten op 1 pc, en dan de printer sharen zodat de andere pc ook kan printen

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Stap 1:

Heeft die printer een lan-aansluiting?

Zo ja, sluit erop aan.. en installeer op de computers printer.

Zo nee, welke manier wil je doen?
- Delen via de computer (dan moet de computer aanstaan) zie stap 2
- Delen zonder de tussenkomst van de computer zie stap 3

Stap 2:

Sluit de printer aan op de computer en deel hem met de andere gebuikers.

Stap 3:

Koop een printserver (wireless of wired, aan jou de keuze) en dat is het....

Geen stappen meer..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:15:
Je kan ook de printer aansluiten op 1 pc, en dan de printer sharen zodat de andere pc ook kan printen
Vergeten te melden maar dit is helaas hier geen oplossing 1 pc de laptop is en wordt vaak voor werk meegenomen en in de kamer moet de printer blijven staan dus het kan ook niet andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:20:
Stap 1:

Heeft die printer een lan-aansluiting?

Zo ja, sluit erop aan.. en installeer op de computers printer.

Zo nee, welke manier wil je doen?
- Delen via de computer (dan moet de computer aanstaan) zie stap 2
- Delen zonder de tussenkomst van de computer zie stap 3

Stap 3:

Koop een printserver (wireless of wired, aan jou de keuze) en dat is het....

Geen stappen meer..
Stap 2 kan dus niet! De printer heeft inderdaad een lan aansluiting. Heeft deze dan automatisch een IP adres? Hoe kan ik hem installeren? De utp kabel gaat dan vanuit de printer in de wireless e-tech router

Stap 3: Als ik de wireless printserver aansluit hoe kan ik deze dan installeren?
De pc's hebben al een draadloze verbinding voor internet, hoe kan ik dan een signaal voor de printserver ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 12:30 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:28:
[...]

Stap 2 kan dus niet! De printer heeft inderdaad een lan aansluiting. Heeft deze dan automatisch een IP adres? Hoe kan ik hem installeren? De utp kabel gaat dan vanuit de printer in de wireless e-tech router

Stap 3: Als ik de wireless printserver aansluit hoe kan ik deze dan installeren?
De pc's hebben al een draadloze verbinding voor internet, hoe kan ik dan een signaal voor de printserver ontvangen?
Dat staat allemaal vast wel uitgelegd in de handleiding van je printer, of eventueel van de wireless printserver :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:28:
De printer heeft inderdaad een lan aansluiting. Heeft deze dan automatisch een IP adres? Hoe kan ik hem installeren?
Die lan aansluiting werk heus wel. ;) Voor details is er de manual.
Stap 3: Als ik de wireless printserver aansluit hoe kan ik deze dan installeren? De pc's hebben al een draadloze verbinding voor internet, hoe kan ik dan een signaal voor de printserver ontvangen?
Wireless printserver installeren (ongeacht merk nooit meer dan 3 minuten werk) en je bent er al.

Oftewel: bepaaal of je een draadje wil hebben lopen richting printer en ga aan de slag! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 20-09-2006 12:34 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
wanneer je de utp kabel aansluit op de printer kan je dan in de router zien dat er een connectie is d.m.v. lampje of iets dergelijks en hoe kan je het snelst achter het ip adres komen? Moet je daarvoor de printer ook nog instellen?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
Als jij de printer direct op de router aansluit, kun je idd zien op jouw router dat er verbinding is (een corresponderend lampje zal branden / knipperen voor de poort waarop de printer is aangesloten).

Nu kun je via het menu van jouw router (een DCHP clients table oid) achter het IP adres van jouw printer komen en deze opgeven op jouw pc's en zodoende de printer installeren. Je kunt uiteraard bij het installeren van de printer ook jouw netwerk door de wizard laten zoeken naar printers.

En HP printers kennende kun je deze zeer waarschijnlijk zo aansluiten en gebruiken. Wellicht nog wat additionele software v/d bijgeleverde CD installeren voor extra opties om eea uit te lezen van je printer.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, standaard probeert de printer na het aanzetten bootp, daarna DHCP. Als je dus de netwerkkabel erin hebt en reset, zal de router een IP geven aan de printer.
Hoe je de rest handmatig instelt en controleert staat volgens mij toch echt in de handleiding, je kunt kiezen uit een automatische installatie door de bijbehorende CD op een Windows PC te installeren of door het display op de printer te gebruiken. Dit laatste staat stap-voor-stap uitgelegd op pagina 6 van de Advanced Network Reference Guide die bij de printer zit.

[toevoeging] - Je hoeft dus niets te kopen of te halen, je hebt alles al in huis.

[ Voor 7% gewijzigd door DeBolle op 23-09-2006 15:25 ]

Specs ... 67 is twee jaren te lang!

Pagina: 1