Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Orange World op imode telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Orange abonnement, maar mijn telefoon, de Mitsubishi m21i, wordt niet ondersteund voor Orange World of WAP. Nu heb ik na wat prutsen internet aan de gang gekregen, maar optimaal is het nog niet. Ik kan wap.orange.nl, de Orange World portal, niet bereiken, en het is me tot nu toe alleen gelukt via de "internet" apn (waar een 25mb limiet op zit). Mijn instellingen zijn:

GPRS-verbinding:
Profielnaam: Orange World
Access point names: internet
Login naam: Leeg
Login wachtwoord: Leeg

i-mode Profiel:
Profielnaam: Orange
Naam proxyserver: 72.14.207.99 (google.com)
Nummer proxypoort: 80
URL portaal: http://wap.orange.nl
URL verzenden: Leeg (kromme vertaling van "Mail URL")
GPRS-verbinding: Orange World

Het meest opvallend is de proxyserver, als ik hier de orange world proxy server invul, 10.250.255.188 poort 5080 (internet) of 9201 (wap) invul krijg ik een time-out, een ander ip, zoals mijn eigen ip, werkt ook, als het maar een bereikbaar ip + poort is. Verder moet ik de poort van de te bezoeken website als proxypoort gebruiken, meestal 80 dus. Maar goed, zo werkt het in elk geval.

Wat storender is is dat als ik "wap" als apn gebruik (zonder limiet, en wellicht nodig om wap.orange.nl te bereiken) altijd "Operation administrativeley forbidden" terug krijg met 10.250.255.188:5080 als proxy, en een time-out met google als proxy.

Dit is allemaal goed te begrijpen, aangezien via de "wap" apn alles behalve de proxy geblokkeerd is.

Heeft iemand nog ideeen hierover? Weet iemand bijvoorbeeld hoe i-mode proxyservers gebruikt, dit werkt kennelijk heel anders dan een gewone proxyserver. Of hoe ik handmatig de Orange proxy kan gebruiken, in de trend van http://10.250.255.188/www.google.com/ ofzo?

Verder ik me af of iemand weet waar die Mail URL op ingesteld kan worden, of wat voor protocol voor mail gebruikt wordt. Het lijkt me best geinig om mail van m'n eigen servertje naar m'n mobiel te kunnen sturen.

Heeft er trouwens iemand ervaring met via infrarood internetten via gprs op een laptop (linux of windows)?