Beste Tweakers,
Ik heb een hele simpele functie die een input veldje in een formulier van waarde moet voorzien, op het moment dat er iets wijzigt in een select option.
De code
Op het moment dat ik een storing kies in de lijst, komt de naam van de storing te staan in de input met de id "favorite". Maar ik wil niet de waarde tussen de option tags, maar de value daarvan hebben.
Nu zou je zeggen : var mylist=document.getElementById("StoringNaamMelder").value ,
maar dat werkt dus niet.
Zit al 2 uurtjes te zoeken, maar nergens heb ik nog een oplossing gevonden die werkt, en dan ook nog eens werkt in zowel FF als IE.
Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft.
Mvg,
Geoffrey
Ik heb een hele simpele functie die een input veldje in een formulier van waarde moet voorzien, op het moment dat er iets wijzigt in een select option.
De code
JavaScript: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script type="text/javascript"> function projectnummer() { var mylist=document.getElementById("StoringNaamMelder") document.getElementById("favorite").value=mylist.options[mylist.selectedIndex].text } </script> <select id="StoringNaamMelder" onchange="projectnummer()" name="StoringNaamMelder"> <option value="1">Storingen Gemert-Bakel</option> <option value="2">Storingen Cranendonck</option> <option value="overig">Overige</option> </select> <input type="text" id="favorite" size="20"> |
Op het moment dat ik een storing kies in de lijst, komt de naam van de storing te staan in de input met de id "favorite". Maar ik wil niet de waarde tussen de option tags, maar de value daarvan hebben.
Nu zou je zeggen : var mylist=document.getElementById("StoringNaamMelder").value ,
maar dat werkt dus niet.
Zit al 2 uurtjes te zoeken, maar nergens heb ik nog een oplossing gevonden die werkt, en dan ook nog eens werkt in zowel FF als IE.
Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft.
Mvg,
Geoffrey