Toon posts:

HP COMPAQ NC6120 voedingskabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn voedingskabel kwijtgeraakt van mijn HP laptop. Nu heb ik onder kabels gezocht bij PW maar kreeg het niet voor elkaar om een voedingskabel voor mijn laptop te vinden. Nu ben ik erg benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen? Hoe kan ik het snelst aan een voedingskabel komen voor mijn laptop? Zijn er ook universele oplossingen mogelijk? Of kan ik beter kiezen voor een originele HP COMPAQ kabel? Alvast bedankt! :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Simpel je loopt naar de electroboer om de hoek, en je vraagt om een Mickeymouse snoer. Hij zal dan weten wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:00:
Simpel je loopt naar de electroboer om de hoek, en je vraagt om een Mickeymouse snoer. Hij zal dan weten wat je bedoelt.
Ik neem aan dat dit grappig moet zijn .. :X

Ik zie nu dat het niet een kabel heet maar een 'adapter'.
http://h10010.www1.hp.com...97-12434478-12095258.html
Ze verschillen hier tussen de 49 euro en 99 euro en de een is 65w terwijl de ander 90w is. Nu vind ik het hier te duur en ik moet dan nog enkele dagen wachten totdat het binnenkomt. Welke moet ik nemen en waar zou ik het snelst aan zo'n kabel kunnen komen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De 65 Watt uitvoering wordt veelal met de laptop meegeleverd. De 90 Watt wordt gebruikt in combinatie met een docking station, de voeding wordt dan direct op het docking ststaion aangesloten.

Het is overigens geen kabel maar een voedingsadapter, wanneer jij in een winkel naar een kabel vraagt voor een laptop krijg je hooguit het stukje kabel dat van de wandcontactdoos naar de voedingsadapter loopt. Overigens vindt ik het nogal verbazingwekkend dat je een dergelijke voedingsadapter kunt kwijt raken, maar dat ter zijde.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 20-09-2006 12:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:09:
De 65 Watt uitvoering wordt veelal met de laptop meegeleverd. De 90 Watt wordt gebruikt in combinatie met een docking station, de voeding wordt dan direct op het docking ststaion aangesloten.
Handig :D dus ik heb de 65w uitvoering nodig.

Verwijderd

De 65 watt of 90 watt adapter is ook afhankelijk van het feit of je laptop 16 of 19 volt nodig heeft en het aantal amper

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:13:
De 65 watt of 90 watt adapter is ook afhankelijk van het feit of je laptop 16 of 19 volt nodig heeft en het aantal amper
Beide voltages kloppen niet die jij noemt.

De NC6220 heeft een 18,5 Volt nodig met 3,5 Ampére wat uit komt op 18,5 x 3,5 = 64,75 = 65 Watt
Helaas kan ik mijn broertje niet bereiken, hij heeft namelijk een NC6120, maar aangezien wij hier ook oudere laptop's hebben staan welke ook 18,5 Volt 3,5 Ampere lusten ga ik er van uit dat dit ook geldt voor de NC6120. Dus TS zou aan de 65 Watt voedingsadapter genoeg hebben, wanneer hij zonder dockingstation werkt.

P.s. Wij werken hier met heel veel HP laptopjes ;) waar ik tegenwoordig de reparaties voor mag doen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 20-09-2006 12:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:16:
[...]

Beide voltages kloppen niet die jij noemt.

De NC6220 heeft een 18,5 Volt nodig met 3,5 Ampére wat uit komt op 18,5 x 3,5 = 64,75 = 65 Watt
Helaas kan ik mijn broertje niet bereiken, hij heeft namelijk een NC6120, maar aangezien wij hier ook oudere laptop's hebben staan welke ook 18,5 Volt 3,5 Ampere lusten ga ik er van uit dat dit ook geldt voor de NC6120. Dus TS zou aan de 65 Watt voedingsadapter genoeg hebben, wanneer hij zonder dockingstation werkt.

P.s. Wij werken hier met heel veel HP laptopjes ;) waar ik veelal de reparaties voor doe.
Thanks! :)
Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik de 65w smart adapter van hp moet kopen. Helaas is dit 50 euro bij HP. Zijn er geen computerwinkels in mijn omgeving die dit mij ook kunnen aanbieden? (en hopelijk voor minder).

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:46
Helaas maak ik uit de TS niet op of je alleen het snoer naar de adapter of de adapter inclusief snoer kwijt bent mgoed hier hebben ze m; http://www.pc-handel.nl/l.../185v35a65w239704001.html

Goedkoper dan wat je zojuist postte :)

Even de adapter van de NC6120 hier bekeken. De Compaq nrs;

- 380467-001
- replacementnr: 381090-001

[ Voor 16% gewijzigd door marccom op 20-09-2006 12:26 ]

Whoop!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Goole, Ebay,mairkplaats zoek zelf eens zou ik zeggen!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:20:
[...]

Thanks! :)
Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik de 65w smart adapter van hp moet kopen. Helaas is dit 50 euro bij HP. Zijn er geen computerwinkels in mijn omgeving die dit mij ook kunnen aanbieden? (en hopelijk voor minder).
Je kunt wel universele adapters kopen, je moet er dan voor zorgen dat deze 18,5 Volt met 3,5 Ampere kan afgeven, hoeveel deze gaat kosten durf ik niet te zeggen.

Overigens mijn broertje belde mij net terug zijn NC6120 heeft inderdaad een 65 Watt voedingsadapter. :)

Met al deze info. moet je volgens mij de juiste adpater te pakken kunnen krijgen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 20-09-2006 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:22:
Helaas maak ik uit de TS niet op of je alleen het snoer naar de adapter of de adapter inclusief snoer kwijt bent mgoed hier hebben ze m; http://www.pc-handel.nl/l.../185v35a65w239704001.html

Goedkoper dan wat je zojuist postte :)
Dit is inderdaad een stuk goedkoper! Alleen ik heb alles nodig denk ik of te wel snoer naar mijn netvoeding, de adapter en snoer vanuit mijn adapter naar mijn laptop. Ik neem aan dat dit dan niet voldoende is..

Kan ik bij jouw adres ook aan een netvoeding kabel komen die ik aan de adapter kan aansluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 12:30 ]

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-02 13:29
Kijk anders eens op replacedirect.com...... die hebben ook andere onderdelen voor je laptop. Prijzen zijn op zich netjes....

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:27:
[...]

Dit is inderdaad een stuk goedkoper! Alleen ik heb alles nodig denk ik of te wel snoer naar mijn netvoeding, de adapter en snoer vanuit mijn adapter naar mijn laptop. Ik neem aan dat dit dan niet voldoende is..
Ook daarvoor hebben ze een oplossing :)
http://www.pc-handel.nl/a.../185v35a65w239704001.html

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Dune heel erg bedankt dat je je broer zelfs erbij hebt betrokken om een juiste adapter voor mij te vinden! O+ Marccom bedankt voor je informatie en Winkelhaak ik heb dus bij jouw webwinkel het aangeschaft en zojuist opgehaald! _/-\o_
Iedereen heel erg bedankt! Het werkt als een zonnetje nu! :9

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:05:
[...]
Ik neem aan dat dit grappig moet zijn .. :X
Zoiets noemt men inderdaad zo.

ARME AOW’er

Pagina: 1