Toon posts:

Pc is dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc is op het moment 1 groot probleem, ik zal een aantal dingen noemen wat er aan de hand is.
Het speelt al een week of drie.

In het begin was het eerst dat ik een foutmelding kreeg als ik de pc aan doe.
Toen kon ik geen virussen meer scannen.
Ik dacht, laat ik mijn pc eens formatteren. Gedaan, dezelfde dag nog zelfde probleem. Maar nu wil ik een film gaan kijken, gaat de pc opeens opnieuw opstarten. Ben ik aan het surfen op het internet, gaat hij ook opeens opnieuw opstarten.
Ik dacht dit kan niet langer zo, laat ik hem maar weer opnieuw formatteren en direct de partitie verwijderen, zodat ook de boot gegevens van de harder schijf verwijderd zijn. Dezelfde dag weer problemen. Maar nu erger! De pc doet er 15 minuten over om op te starten, omdat hij bij het windows laadscherm opnieuw gaat opstarten, of iets later. Dit doet hij dus ongeveer 15 minuten achter elkaar. Bij ALLES wat ik installeer, krijg ik meldingen zoals dit: file is corrupt. Ben ik een spel aan het spelen, loopt de pc opeens vast. game opnieuw opstarten, gaat de pc midden in het spel opnieuw opstarten, zonder dat ik iets " niet normaals" doe.
Krijg ik ineens een melding dat mijn geluidskaart niet geinstalleerd is.. WTF?!.. week later, nu dus krijg ik de mededeling dat mijn videokaart niet geinstalleerd is... Ik kom nou ook niet meer in het normale windows scherm, omdat hij blijft hangen bij het scherm: windows is bezig met aanmelden, en daar zie ik het scher, heel wazig (alsof er geen videokaart in zit) I'm going crazy over here!

Ik hoop dat jullie het probleem weten, en anders wordt het nieuwe hardware aanschaffen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is je pc overklokt? en loop je bios eens na misschien staat je bios op default.(kan komen dat je battery leeg is)

Verder test de boel eens goed en loop alle koelers eens na, want dat komt ik niet in je post terug vinden of je dat gedaaan hebt.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:30
harddisk test is ook wel handig denk ik.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ga eens naar de website van de fabrikant van je HD en controleer, met de daar beschikbare tools, je HD op fouten/defecten.

edit:

net te laat 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Blacksnak op 20-09-2006 11:52 ]

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
of je kan gewqoon nog 3 keer formatteren, een dansje in het rond doen, 3 keer met je hakken tegen elkaar tikken en dan heel hard wensen: ik wil dat mijn pc het weer doet. :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

milenko79 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:52:
of je kan gewqoon nog 3 keer formatteren, een dansje in het rond doen, 3 keer met je hakken tegen elkaar tikken en dan heel hard wensen: ik wil dat mijn pc het weer doet. :)
Als je niks nuttig weet te zeggen, zeg dan niks. Hier heeft niemand iets aan. |:( En hoofdletters horen nog steeds bij de nederlandse taal hoor.

Ontopic
Net als ik en de anderen al eerder hebben gezegt test de doel en check alle insellingen want je heb gewoon last van corrupte data/windows, dit kan komen door ide controller die niet lekker meer werkt of je hdd die het aan het begeven is maar ook oc instellingen zoals agp/pci poort.

Door je corrupte data krijg je van die rare ding dat bevoorbeeld je geluidskaart het niet meer doet of je videodrivers niet meer werken..

En als je iets niet kan vinden help ik je graag ff met zoeken want volgens mijn heb je niet zo heelveel ervaring met problemen oplossen.(niet lullig bedoeld want iedereen is met 0% verstand van pc begonnen maar dat vergeten sommige soms ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 20-09-2006 14:56 ]

• Merijn70
  • Laatst online: 30-01 19:40
Aangezien het je niet lukt op te lossen met een schone installatie van XP zal het waarschijnlijk een hardwarematig probleem zijn. Kijk of je met behulp van een andere PC kan testen of het bijvoorbeeld aan je voeding ligt, of hang je HD in een andere PC en test deze met de tools die je vaak op de site van de fabrikant kan vinden. Test je geheugen met Memtest86 of zoiets dergelijks, Hang je VGA kaart in een andere machine of hang een andere VGA kaart in die van jou. Koppel andere devices los zoals soundkaart, CD/DVD etc. en kijk of je het systeem dan wel stabiel krijgt. Er zijn aardig wat troubleshoot draadjes hier op GOT, zoek daar ook even naar. Suc6! ;)

Edit: typos

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Die foutmelding tijdens het booten kan ook duiden op wazige waarde op je lijnen.

Kijk eens in je bios wat voor spanningen er op je lijnen staan en post ze eens. Ik vermoed je voeding omdat je pc gewoon vaak reboot, dus post even de waardes.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
Sorry voor het sarren, had gewoon even een melige bui, ik heb ook zo'n 'Vriend" die bij het minste of geringste zijn pc gaat formatteren omdat dat het probleem wel zal oplossen, terwijl we onderhand wel weten dat er altijd een oorzaak is voor computerproblemen. Door onbezonnen altijd maar te formatteren vernietig je misschien wel veel info die je had kunnen helpen bij het oplossen van het probleem. Formatteren is een laatste redmiddel als iets niet te repareren is, en niet iets dat je 3 keer op een dag doet.

Ik zou zeggen, kijk eens in je eventlog (mijn pc vertoonde 2 weken terug ook zulke kuren, bleek m'n harddisk ernstig aan het doodgaan, kon geen blocks meer wegschrijven en hing alles op. In het eventlog stond mooi 5 keer per seconde een melding daarvan).

Iedereen nu ook tevreden over mijn hoofdlettergebruik ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^

Ja leuk, maar als je dat er nou gelijk bij vermeld dan weten mensen dat je het minder serieus bedoelt en ook gewoon probeert te helpen. Je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze zich nu aan je post gaan storen omdat het overkomt alsof je alleen een lollige opmerkinge wilt maken.

ontopic:

In eerste instantie zit ik aan de schijf te denken. Reden hiervoor is dat hij zomaar opnieuw opstart en het probleem groter lijkt te worden (schijven slijten meer, en als die bijna kapot is kun je de dagen gaan aftellen).

Ik zou afhankelijk van het merk een testtooltje draaien. maxtor/seagate/hitatchi hebben een tooltje wat te downloaden is via de website.

verder is je voeding nog een optie. Doe oko even een geheugentest en check je bios intellingen

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Hallo,

Ik zou memtest86 eens aanraden te runnen, ik heb dit probleem soms bij oude pc's als ik iets zwaar probeer te draaien met de computer dat hij plots uitvalt en gewoon reboot.
Ik zou denken dat het je gehuegen is. Alhoewel je dan normaal XP niet meer zou kunnen laden tijdens het installeren, heb je daar problemen ???

mvg

pm1

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41
Misschien nog van belang; betreft het een nieuwe pc, of is al een jaar oud?
Dit ivm HDD slijtage.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Wil je even wat meer info geven over je pc. dus welke moederbord, videokaart, voeding etc. Zou je ook even je voltagelijnen willen posten, dat je hdschijf waarschijnlijk kapot is kan ook aan je voeding liggen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Vlak ook een voedingsprobleem niet uit, dit kan ook de meest wazige dingen teweeg brengen, ik spreek uit ervaring!
Maar toch lijkt de harde schijf me voor de hand liggender.
Ik zou zeggen TS, probeer eens wat uit!

*oeps typo's*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als het goed is het probleem, 1 ddr reepje is kapot.
Ik kreeg fouten bij het installeren van windows op het punt waar de bestanden werden gekopieerd. Harde schijf was uitgesloten omdat ik er al een andere harde schijf op had aangesloten, en daar had ik het zelfde probleem. Toen dacht ik misschien is het de dvd speler. Ook andere op aangesloten maar weer hetzelfde probleem. Dus toen maar een ddr reepje eruit gehaald (toevallig de goeie). En tot nu toe doet de pc het nog naar wens, wel wat slomer maarja even nieuw reepje halen.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het aan de voeding zo kunnen liggen, omdat hij anders wel zou uitvallen en niet opnieuw zou gaan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:36:
Wil je even wat meer info geven over je pc. dus welke moederbord, videokaart, voeding etc. Zou je ook even je voltagelijnen willen posten, dat je hdschijf waarschijnlijk kapot is kan ook aan je voeding liggen.
voltage was goed, heb ik doorgemeten

@mad_max234
redelijk wel wat ervaring ;) het waren ineens zoveel problemen dus didnt know what 2do anymore

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:49:
ik denk niet dat het aan de voeding zo kunnen liggen, omdat hij anders wel zou uitvallen en niet opnieuw zou gaan opstarten.
Als er onder stress of tijdelijke stress teveel van de voeding gevraagd wordt, kan het mogelijk zijn dat 1 van de componenten te weinig stroom krijgt en dus zijn werk niet kan uitvoeren.
Hierdoor onstaat er een soort van reboot, welke wel vaker voorkomen door niet voldoende of slechte voedingen.

Verwijderd

Ben het met Depeppie eens!

Voltage goed - wellicht na belasting stort spanning in? Vlak voeding niet te snel uit als oorzaak!

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

blij dat ik kon helpen :D :D
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:48:
Ik heb als het goed is het probleem, 1 ddr reepje is kapot.
Ik kreeg fouten bij het installeren van windows op het punt waar de bestanden werden gekopieerd. Harde schijf was uitgesloten omdat ik er al een andere harde schijf op had aangesloten, en daar had ik het zelfde probleem. Toen dacht ik misschien is het de dvd speler. Ook andere op aangesloten maar weer hetzelfde probleem. Dus toen maar een ddr reepje eruit gehaald (toevallig de goeie). En tot nu toe doet de pc het nog naar wens, wel wat slomer maarja even nieuw reepje halen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
oke, het eerste wat ik dus doe als ik weer plotselinge reboots krijg is dus een nieuwe voeding halen

@pm1 dankje:)

Verwijderd

Topicstarter
Oke gisteravond, ik start een spel op.. speel 1 minuut. PATS reboot.
Pagina: 1