WiFi Bridge die na SSID koppeling instelbaar is?

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een WiFi bridge die met een willekeurige hotspot moet kunnen babbelen en zonder in de buurt van het access point te hoeven zijn, instelbaar blijft.

Ik moet de bridge onzichtbaar monteren (achter wat panelen), voor de Linksys WET54G die ik geprobeerd heb is dit een probleem. Eenmaal geassocieerd met een SSID kan ik hem niet meer via IP bereiken en de Linksys tool geeft ook geen gehoor. Om hem dan met een ander SSID te laten verbinden moet ik hem een harde reset geven.

Heeft er iemand een WiFi clientbridge die in te stellen blijft ook als hij al met een hotspot verbonden is? Ik krijg een verplaatsbare opstelling die op diverse locaties met een hotspot moet kunnen verbinden en instelbaar via het netwerk.

Hopelijk zijn hier paar mensen die willen controleren of hun WiFi bridge dit kan OF die een oplossing weten.

Speed kills, but beauty lives forever...

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Niemand die met een accesspoint van de buren babbelt ;) ;( ? Ben puur op zoek naar een clientbridge (of hoe ze het ook noemen) die eenmaal ingesteld nog via een IP adresje te benaderen valt.

Dus een bridge die zich als 'PC' gedraagt om zo met willekeurig welke 802.11b/g hotspot te praten. Nadat hij ingesteld cq. geassocieerd is moet ik nog in een menu kunnen komen om een ander SSID in te stellen (zoals bij een normaal WAP meestal het geval is)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Een WRT54GL met OpenWRT erop kan het ongetwijfeld. Of anders DD-WRT.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hij valt ook nog wel via een ip te benaderen als je dat hard instelt.

Echter, dat is niet moglijk als jouw pc in een andere range zit.

Als dat ip bijv 172.16.98.34 is en jouw pc heeft 192.168.23.165 als ip..
Dan kun je er idd niet bij.

Het ip van je pc moet dus nog wel in de zelfde range zitten als de WET ;)
ff hard instellen in je pc dus

[ Voor 6% gewijzigd door Romke op 21-09-2006 21:36 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:35:
hij valt ook nog wel via een ip te benaderen als je dat hard instelt.

Echter, dat is niet moglijk als jouw pc in een andere range zit.

Als dat ip bijv 172.16.98.34 is en jouw pc heeft 192.168.23.165 als ip..
Dan kun je er idd niet bij.

Het ip van je pc moet dus nog wel in de zelfde range zitten als de WET ;)
ff hard instellen in je pc dus
Dacht eigenlijk dat ik dat al geprobeerd had met die WET, jammer dat ik hem intussen niet meer hier heb :(...

Maar zit even te denken, ding moet eigenlijk beetje weerbestendig zijn ook, misschien dat ik toch naar iets anders moet kijken dan een Linksys...