Game pc basis onderdelen.

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:18
Hey,

Ik was eens rond aan het kijken op verschillende fora's wat ik nu het beste kan nemen voor een nieuw game systeem. Sinds ik zelf nog wel vanalles heb liggen behalve de basisonderdelen heb ik dus alleen een moederbord, videokaart, geheugen en een processor met koeler nodig.

Hetvolgende wou ik dan gaan bestellen:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Club3D (of Asus) X1950 XTX 512 MB

Het gene waar ik nog niet over uit ben is het geheugen. Hiervoor zou ik liever niet meer uitgeven dan 200~250 euro voor 2GB.

Nu kwam ik dit tegen op pricewatch http://tweakers.net/price...8-6400C4PRO)-prijzen.html waar het eerste bedrijf het ongeveer 2x zo goedkoop aan bied dan de rest. Dit vertrouw ik niet helemaal dus ik heb maar een mail gestuurd. Ik ga er van uit dat deze prijs niet klopt dus zou ik willen weten wat een goed alternatief zou zijn. Ik heb veel afgekeken van de best-buy guide. Daar staat CL5 geheugen, maar in veel reactie's komt terug dat CL4 er beter voor zou zijn( Dit geheugen bv).

Ook weet ik niet echt wat het verschil is tussen de Club3D en Asus X1950, sinds de Asus 1 euro duurder is zal er wel niets verschillende behalve de kleurtjes op de doos en het logo.

Dus als iemand mij zou willen helpen met de keuze van mijn geheugen en een goede koeler voor me processor, bedankt. Het is trouwens niet voor overclock doeleinden, alles zal waarschijnlijk stock blijven draaien, mischien dat ik me processor later wat wil gaan overklokken dus een koeler die hierop voorbereid is zou dus handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 20-09-2006 10:55 ]

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
ben even op de site wezen browsen en de link staat gewoon fout want het gaat niet over 2 GB ram maar slechts over 1GB ram:

Corsair 1048MB,DDR2, 6400C4,Twin2X,4-4-4-12 = 180 euro.

De 2 GB versie kost rond de 330.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

voor die prijs gaat het helaas niet lukken als je wat sneller geheugen wilt (is wel aan te raden!)

aangezien de E6600 goed overclockt en je moederbord ook, raad ik zowiezo aan om wat extra uit te geven aan het geheugen zodat je later niet een enorme bottleneck in je systeem hebt.

1 gig geheugen is een optie, let wel dat moderne games (zoals battlefield 2) al meer dan 1 gig pakken.

Coding 4 Fun!