Toon posts:

Exchange probleempje met hotmail.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Exchange probleempje op de Windows 2003 small bisuness server.
Exchange staat er dus op geinstalleerd, maar gebruikers kunnen niet mailen naar hotmail. Intern en naar externe andere adressen lukt, en van hotmail ontvangen we ook maar naar hotmail lukt niet.

Ik heb gelezen dat het door de RDNS zou kunnen komen maar volgens mij is die oke.
Ook zag ik dat UPC abbonees problemen met hotmail hadden, maar we hebben geen UPC.

(natuurlijk al gegoogle en GOT search gebruikt maar hier was de oplossing niet te vinden)

Ik ben stagiaire op een school en hier doet het probleem zich ook voor. Dit is niet een probleem waar ik van moet leren maar dit moet zo snelmogelijk door mij opgelost worden want mijn voorganger kon het ook niet oplossen en er is geen begeleider.

Heeft iemand een suggestie waar ik de oplossing zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10
Post eerst eens de precieze foutmelding die je krijgt. Wat gaat er precies mis?

Bekijk verder de logs van exchange eens.

-

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:00:
Hallo,

Ik heb een Exchange probleempje op de Windows 2003 small bisuness server.
Exchange staat er dus op geinstalleerd, maar gebruikers kunnen niet mailen naar hotmail. Intern en naar externe andere adressen lukt, en van hotmail ontvangen we ook maar naar hotmail lukt niet.

Ik heb gelezen dat het door de RDNS zou kunnen komen maar volgens mij is die oke.
Ook zag ik dat UPC abbonees problemen met hotmail hadden, maar we hebben geen UPC.
Ik vind het nou niet echt netjes dat je zomaar een nieuw topic opent als je vorige gesloten is : Microsoft exchange probleempje.
Ik ben stagiaire op een school en hier doet het probleem zich ook voor. Dit is niet een probleem waar ik van moet leren maar dit moet zo snelmogelijk door mij opgelost worden want mijn voorganger kon het ook niet oplossen en er is geen begeleider.
Om het bot te zeggen : dat is niet ons probleem.
Je vorige topic is gesloten, vervolgens post je een vrijwel identiek nieuw topic met nul komma nul informatie.

Kom op zeg, je hebt een probleem met 1 bepaalde ontvanger (althans, alle users daar) en je komt niet verder dan "we kunnen er niet naartoe mailen".

Je kan een nieuw topic maken, maar ik verwacht daar veel meer eigen inzet en informatie in. Het is jou server waar jij een probleem mee hebt, niet wij. Het is dan ook aan jou om het op te lossen met eventuele hulp van dit forum. Je zult dan echter wel voldoende inzet moeten tonen en laten zien wat je al geprobeert hebt, wat er *exact* fout gaat en wat je eigen bevindingen zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.