Toon posts:

[Access 2000] rapport exporteren naar file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schaduw database gemaakt (een gekoppelde database uit een stukje ontwikkelsoftware van een fabrikant waaruit ik custom reports kan ontwikkelen van de data die ingevoerd is (programma zelf heeft baggerrapporten)

Nu kan ik een mooi rapport maken van alle bands die bij ons in de portefeuille zitten. Per pagina krijg ik 1 band te zien en alle shows die geboekt staan. Hartstikke fraai allemaal. MAAR.... ik wil dat rapport automatisch in stukken knippen zodat ik per band een losse file krijg die ik kan mailen naar de band zelf. Aangezien zij niets van een andere band horen te zien is dat wel handig. Met "exporteren" kan ik wel losse HTML files genereren, maar dat doet ie puur per pagina. Een band met meer shows dan op 1 pagina passen wordt ook in stukken geknipt. Bovendien wil ik dat elke bestandsnaam een prefix krijgt (bv. BOEKINGEN_band1.pdf). Het liefst gelijk naar PDF (Acrobat aanwezig, maar niet standaard in Access 2000).

Dus: hoe kan ik van een rapport automatisch losse files maken PER BAND, en hoe kan ik die bestandsnamen automatisch genereren? Is daar een macro code voor? Het liefst zo eenvoudig mogelijk, zodat de medewerker in kwestie met drie drukken op een knop een overzicht heeft :)

Ook heb ik dit geprobeerd via een form + subform, maar niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer een zeer specifiek en rare kwestie gevonden? :) Heeft iemand tips hoe dit te doen, of uberhaupt, welke engelstalige zoektermen ik anders het best kan gebruiken? (Of goede Access reference sites?)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niet apart of specifiek; eerder tikje basic. Je knipt niet zozeer een rapport een stukken, maar je print per band een rapport uit. VBA, loopje, klaar:
code:
1
2
3
4
    while not bands.eof
              docmd.openreport 
              bands.movenext
    wend

Het probleem met je vraag is dat een antwoord lastig is te geven, omdat je je vraag zo breed stelt, en bovendien een paar tegelijk en ook nog eens een verkeerde vraag. ;) En wat bedoel je met acrobat aanwezig, maar niet standaard in access 2000?

-

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
okey, thanks voor de reactie. Gelukkig snap ik NIKS van Vbasic :) Ik ga maar een beetje kutten erin, maar ik heb geen idee waar ik die code kan plaatsen en customizen. Het originele selectieveld heet Artiest.Naam (ipv band). Moeten er dan brackets omheen ofzo? Nou goed ik ga ff puzzelen.

Acrobat: daar kan ik printjes mee naar PDF zetten. Handig om later te mailen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 13:22 ]