Toon posts:

temp map is overvol

Pagina: 1
Acties:
  • 1.544 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
er is een map : C:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Temp
deze map is aardig vol.
kan deze map geleegd worden?
zo ja, is er ook een freeware proggie om het te kunnen legen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 05:00:
er is een map : C:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Temp
deze map is aardig vol.
kan deze map geleegd worden?
Ja hoor
zo ja, is er ook een freeware proggie om het te kunnen legen?
Gewoon die map in gaan, CTRL-A en dan Shift-DEL (kortom gewoon verwijderen, geen extra software voor nodig).

Ik kwam er net achter dat er bestanden zijn met .log die ingebruik zijn door een programma, en die kan je dan niet verwijderen.

Ik had zelf een lading files en mappen, maar in totaliteit maar 40MB, valt opzich reuze mee qua diskspace. Zou me er geen zorgen om maken eigenlijk, of je moet een 1GB schijf hebben :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

http://ccleaner.com/ is freeware wel opletten bij installatie dat je de yahoo (meende ik) toolbar niet mee installeert.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik raad net zoals Lighteye CCleaner aan. Deze verwijderd ook andere rommel van je Windows installatie. Je zult verbaast zijn hoeveel ruimte je kwijt bent aan rotzooi.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
rd "%temp%" /s/q

alle bestanden worden gedelete, behalve die die gelockt zijn natuurlijk. Voordeel van deze lekker ouwerwetse DOS-manier, is dat hij na het tegenkomen van een gelockte file deze met rust laat en dan DOORgaat, Windoos Explorer kapt er dan mee en alles 'na' die gelockte file blijft staan.

Verwijderd

als je in veilige modus opstart zijn de bestanden als het goed is niet meer gelocked.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Rataplan_ schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:48:
rd "%temp%" /s/q

alle bestanden worden gedelete, behalve die die gelockt zijn natuurlijk. Voordeel van deze lekker ouwerwetse DOS-manier, is dat hij na het tegenkomen van een gelockte file deze met rust laat en dan DOORgaat, Windoos Explorer kapt er dan mee en alles 'na' die gelockte file blijft staan.
Makkelijke oplossing inderdaad. Als je dit in een .bat bestand zet en bij het opstarten van Windows automatisch laat uitvoeren heb je hier nooit meer last van. :)

-

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Ik heb hier ooit een klein tooltje voor gemaakt, waarbij je in een inifile mappen aan kan geven en wat extra mogelijkheden voor bestanden die je wilt laten staan evt in een map

http://download.kennisdelen.net/cleanupfiles.zip

ff ini invullen en in de taskmanager hangen. Ik schoon zo diverse mappen op mijn eigen netwerkje op 's nachts.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
offtopic:
Ej, ParaNoiMia, da's lang geleden. Ooit ook wel een lid geweest van de NoizyCows (Als _Geus_). Hele verhalen opgezet met StampientjeKalfientje! Was toen nog met ECC2-109 :P

[ Voor 14% gewijzigd door SysRq op 20-09-2006 13:29 ]

-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; een tooltje voor het leegmaken van een map vindt ik wel wat ver gaan; ik zie geen enkele reden hier geen batch-file van 1 regel voor te maken; danwel 1 commando in te tikken. Zoek de volgende keer gerust ook even voor je post; dit antwoord was eenvoudig te vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.