Beste manier om met Remote MS/MySQL server te connecteren

Pagina: 1
Acties:

• fmoens
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-03 19:38
Hallo iedereen,

Heb tamelijk veel ervaring met php en (My/M)SQL maar enkel wanneer gebruikt binnen een online php script. Sinds kort heb ik via mijn webhost een remote database die ik via een ODBC connectie in mijn Access database kan aanspreken. Heel handig, want een Access formuliertje of rapportje is in principe supersnel gemaakt en heb ook een voldoende snelle internetverbinding.
Super dus, maar toch.. er doen zich toch geregeld problemen voor, vaak zijn deze op te lossen door Access eens opnieuw op te starten, maar er moeten toch betere methodes denkbaar zijn.
Concreet kom ik volgende problemen vaak tegen :

- Het meeste klaagt Access over een ODBC Connection fout (Connection lost). Tot daaraan toe, maar hij vraagt me dan ook steeds opnieuw het paswoord voor de database, terwijl ik toch altijd heb aangeduid dat ie dat mag onthouden. Als ik dat paswoord dan gewoon invul, werkt alles terug perfect 9 van de 10 keer, maar kan je dat dan niet instellen dat ie dat automatisch moet doen?
- Bij eenzelfde fout helpt soms ook het paswoord invullen niet, maar moet je Access dicht doen en direct weer open doen en alles werkt weer. Waarom? Wat gebeurt er door Access dicht te doen en waarom kan ie dat niet automatisch?
- Wat ook vaak gebeurd is dat ik een record in Access toevoeg en even erna hetzelfde record opnieuw wil wijzigen, maar hij wil dan niet meer omdat de 'Data door een andere gebruiker gewijzigd is', onzin natuurlijk want ik ben de enige gebruiker.

Ik neem aan dat dit toch wel vrij vaak voorkomende fouten zijn voor iedereen die met ODBC (naar een MSQL of MySQL, gebruik beide) connectie werkt. Zijn hier ideale oplossingen voor, of kan een andere databaseprogramma hier een oplossing bieden?

Hoop echt op een antwoord, want tis echt vrij frustrerend. Merci!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• fmoens
Toch jammer dat dit ofwel een moeilijke vraag is, ofwel een heel domme, ofwel dat het niemand een fuck kan schelen 8)

Serieus, heeft nu niemand dit probleem of zit ik in de verkeerde forums te posten?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In eerste instantie zou ik het toch zoeken in de ODBC Drivers, al kun je daar dan weinig aan doen, behalve de verschillende timeout instellingen bij de opties wat ruimer zetten. MsSql verbindingen gaat standaard via ADO en zouden dit soort fouten niet mogen geven, maar daar gebruik je ook de odbc driver niet voor.
De melding van een andere gebruiker duidt erop dat er verschillende verbindingen worden gelegd naar de database. En hoewel de een en dezelfde fysieke persoon achter het toetsenbord zit, gelden die wel als verschillende gebruikers. Wat voor DSN gebruik je trouwens?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Welke ODBC driver gebruik je?
Ben je bekend met MyODBC? Die heeft voor mij altijd perfect gewerkt.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Kun je je connectionstring even posten !!!

• fmoens
Ik gebruik de MySQL ODBC 3.51 driver die op de officiele site kan gedownload worden.

Dan: via het configuratiescherm => ODBC => User DSN => Add en vervolgens die Wizard van de MySQL ODBC driver/plugin ingevuld met verder alle standaard waarden.

Niesje... via ADO, is dat een andere manier om met MySQL te connecteren dan via (de bestaande ODBC).

MyODBC ken ik niet, aanrader?
Pagina: 1