Toon posts:

SMC Router zonder Firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als de firewall aanstaat moet ik im elke dag rebooten. als ik de firewall in de router uitzet is alles perfekt.

heb ik een firewall nodig? ik redirect geen poorten naar mijn pc. alle poorten staan dicht.

mensen bereiken de router vanaf buitenaf? dat denk ik tenmiste.

heb ik hier gelijk in of niet?

dan zie ik geen reden voor een firewall. ben niet zo expert in router firewalls. maar wil niet dat mensen mij computer aankunnen. en heb geen zin om nog eens 50 euro uit tte gaan geven eigenlijk.

Verwijderd

Zit er garantie op?
Heb je al de nieuwste firmware geprobeerd, misschien is het een bug in jouw router, wat voor smc router heb je?

Als je geen firewall hebt, kunnen mensen van buiten af datapakketjes sturen naar jouw pc en zodoende kunnen ze jouw pc overnemen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je kunt de firewall in je router rustig uitzetten, aangezien je router opzich al een firewall is.
Zodra er geen portmap is voor een pakketje dat op een bepaalde poort binnenkomt, zal hij het pakketje droppen en zo kan er dus nooit zomaar een pakketje van buiten naar binnen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10
Wat ik regelmatig had bij de firewall van de SMC router is dat hij er uitklapt als de packet inspection te scherp afgesteld staat. Maar inderdaad, de firewall kan op de router gewoon uit zolang je geen virtual server of DMZ ingesteld staat.

-

Verwijderd

Topicstarter
deze smc hebben dit probleem altijd. heb dat gevonden. ok firmware van 22 augustus werkt better.

zelfde als nou P2P met Utorrent, connecties zijn langzaam, nieuwe.

39 euro router by mycom is het niet waard. de cpu is gewoon te langzaam die in deze smc zitten.

ach het werkt zonder firewall nu perfect. bedankt mensen.