Toon posts:

Random vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb een probleem met het volgende systeem:
MB : P4C800-deluxe
CPU : P4 2,8 GHZ
geheugen : 2x512 + 2x1024
HD : 2x160GB 1x250GB > allemaal Maxtor
VGA : ATI 9200

Het eerste probleem wat ik heb gehad is begin dit jaar geweest, had mijn harde schijven van 160 GB in raid systeem staan(striping). Op den duur is dit vast gelopen en HD weggebracht, 1 HD kapot. toen een 250 GB als extra backup gekocht. Daarmee hoopte dat het was verholpen. Het gekke is nu dat ie spontaan opnieuw kan opstarten(ongeveer 1 keer in de maand). Het komt ook wel eens voor dat hij bij de bios al vast loopt(kan dus ook niet in de bois komen). De enige oplossing is dan HD van het moederbord af te halen en opnieuw aan te sluiten. Heb een programma van de maxtor site gehaald (powemax) en uitgevoerd, hij heeft van twee schijven een fout hersteld en naar mijn idee werkte de pc iets sneller, helaas na twee weken liep hij weer vast. :'(

Nu zegt mijn gevoel dat het met het moederbord te maken heeft (condensatoren lijken ok) maar omdat het niet vaak voorkomt kan ik mijn hardeschijven ook niet goed testen. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
faq lezen en alles testen wat er hier gezegt wordt, dus de hele pc.

Misschien is je hd kapot aan het gaan, wat zegt hd tune, zie smart gedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
Had de faq gelezen, heb het programma powermax gebruikt. Zal hd tune nog effe proberen.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

je vergeet te vermelden of het om p-ata of s-ata HD's gaat, evenals typenummers en de gebruikte BIOS versie/instellingen van het mobo (SMART aan of uit bijvoorbeeld?) en gebruikte voeding. Algekeken naar je memory, wellicht dat 1 dimm gebruiken stabieler werkt dan 3.

overbodige flame: koop dan ook geen maxtors!

[ Voor 2% gewijzigd door Cio op 20-09-2006 12:05 . Reden: duidelijker zo denk ik ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
hierbij nog wat info, heb nu 1 van 160GB en 1 van 250 GB aangesloten. Voeding 300 W, Maxpower
160 > Diamond plus 9
250 > Diamond plus 10, allebij Sata 150

Bios: Onboard ide operate mode > enable
enhanced mode support on > Sata

Smart monitoring > auto

Geheugen, heb er nu 4 dimms inzitten, in totaal 3 G

Heb ondertussen hd tune uitgevoerd > alles ok, tijdens het testen viel het me wel op dat de 160GB 20 graden warmer werd dan de 250GB. ?

Heb ondertussen verder gelezen op deze site, kwam iets tegen van compatibiliteit van maxtor diamond 10. Dit ga ik nu verder uitzoeken.

reactie overbodige flame, volgens mij zijn er geen ideale schijven :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 22:02 ]

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
300 watt voeding :/

probeer eens wat met maar 1 HD en 2 latjes geheugen

probleem verholpen = nieuwe (betere, A-merk) voeding
Pagina: 1