Weet iemand hoe je in Evolution een plaatje uit een html-mailtje op kan slaan? Ik ontvang dagelijks een Dilbert-strip en de leuke daarvan wil ik opslaan. In thunderbird kan je er gewoon rechts op klikken en save as doen, maar in evolution kan je alleen het hele bericht saven. En het plaatje komt van internet, dus die heb je dan ook nog niet eens. Zou toch moeten kunnen?
Even geen Evolution bij de hand, maar volgens mij kan je het gewoon slepen.
Ik weet niet hoe Dilbert zijn stripjes stuurt, maar ik heb het net in Evolution geprobeerd. Een plaatje (ws img tag naar externe bron) kan je niet opslaan.
Geselecteerd, rechtermuis, dat werkt allemaal niet. Je kan wel plaatjes als bijlage meegeleverd opslaan. Maar zo zou Dilbert zn comics niet aanleveren, anders was het je wel gelukt. Als enige optie zie ik dan de bron induiken.
Wat me dan een betere oplossing lijkt, is Liferea gebruiken. De RSS feed toevoegen aan je lijst, en daarin kan je wel kiezen voor 'opslaan als'. Met evo nam ik aan dat je Gnome gebruikt, dus liferea zal geen probleem zijn
Geselecteerd, rechtermuis, dat werkt allemaal niet. Je kan wel plaatjes als bijlage meegeleverd opslaan. Maar zo zou Dilbert zn comics niet aanleveren, anders was het je wel gelukt. Als enige optie zie ik dan de bron induiken.
Wat me dan een betere oplossing lijkt, is Liferea gebruiken. De RSS feed toevoegen aan je lijst, en daarin kan je wel kiezen voor 'opslaan als'. Met evo nam ik aan dat je Gnome gebruikt, dus liferea zal geen probleem zijn
't Is inderdaad een img tag naar externe bron. Ik kan wel 't mailtje opslaan en dan de url eruit vissen en alsnog 't plaatje ophalen maar dat is wel erg veel moeite :-) Ik moet toch nog 's een rss-reader gaan installeren dus ik zal liferea eens proberen, klinkt wel als een oplossing. O, ik gebruik xfce btw .. veel toffer dan gnome :-P
Pagina: 1