Toon posts:

Computer aansluiten op een LCD 32"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zou graag binnenkort een HD LCD 32" willen aanschaffen om daarmee TV te kijken en om hem aan te sluiten aan de computer voor normaal gebruik (spelletjes, surfen op internet, films kijken) maar nu is m'n vraag of je daarmee een goeie kwaliteit mee krijgt.
In de pc zit een ati 9800xt 256mb 256mbits die de resolutie van 1360x756 wel aan zal kunnen maar krijg je dan een wazig beeld of een scherp beeld? heeft iemand hiermee ervaring en zoja, zou je een foto kunnen neerzetten om te zien hoe de kwaliteit is?
mvg,
Rafa

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:28:
Hoi, ik zou graag binnenkort een HD LCD 32" willen aanschaffen om daarmee TV te kijken en om hem aan te sluiten aan de computer voor normaal gebruik (spelletjes, surfen op internet, films kijken) maar nu is m'n vraag of je daarmee een goeie kwaliteit mee krijgt.
In de pc zit een ati 9800xt 256mb 256mbits die de resolutie van 1360x756 wel aan zal kunnen maar krijg je dan een wazig beeld of een scherp beeld? heeft iemand hiermee ervaring en zoja, zou je een foto kunnen neerzetten om te zien hoe de kwaliteit is?
mvg,
Rafa
Hangt af hoe je hem aansluit, als van van VGA of TV Out (meestal S-Video) naar de tv gaat dan kan het wat minder beeld zijn al de kabel lang is.
Je kan ook een verloopje kopen van DVI (als dit op je videokaart zit) naar HDMI en het zo op je tv aansluiten (dat lijkt mij het beste)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 09:51
Dit verschilt heel erg per televisietoestel. Het ene scherm zal een kraakhelder beeld weergeven, het andere een iets minder beeld. Over het algemeen kan je echter stellen dat een HD-LCD vanaf een afstand van 1,5-3 meter goed werkbaar moet zijn met een redelijk leesbaar beeld. Aan te raden aansluitingen zijn dan: VGA, DVI of HDMI.

Wil je verschillen zien, dan zou ik even de fora checken die 32" lcd's behandelen. Zoek maar op sony bravia s2000, v2000, alle samsungs en de Toshiba 32WL66. Ook de LG 32LC2R biedt betaalbare kwaliteit. Dit is slechts een kleine greep uit het assortiment, veel zoeksucces!

offtopic:
groeten is niet nodig op t.net

[ Voor 4% gewijzigd door EQJim op 20-09-2006 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor jullie reply's!!!!

Zo te zien hangt het dus van het toestel af... En met een CRT beeldscherm geld daar de zelfde regel of hebben die direct al slechtere kwaliteit? Bij CRT zit ik de denken aan de Philips 32PW9551 en Samsung WS32Z409T, heeft iemand die uitgeprobeerd op een computer??

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
CRT TV's en beeld van een PC gaan niet lekker samen.
De meeste ouderwetse TV's kunnen niet veel meer weergeven dan iets van 800x600 qua resolutie.
Dat gaat er echt absoluut niet uit zien.
We hebben wij ons op de zaak een tijdje een 42" plasma TV gehad, deze was van de oude stempel, dus voor de HDTV hype, en werd gewoon op DVI aangesloten.
Daar was op een metertje of 4 afstand nog prima op te internetten, en zeker op te gamen.
NFS:U was erg leuk spelen op zo'n lel van een scherm.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 09:51
Als je meer van deze tv's wilt weten zou ik voorstellen dat je even in de topics kijkt waar men deze televisies behandeldt. Ik gok dat de kwalititeit niet heel erg goed zal zijn omdat het raster van deze tv's geen hoge resoluties toelaat.

De Philips

De Samsung
Pagina: 1