[2003 SBS] Restore public folder

Pagina: 1
Acties:

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Ik weet dat ik niet alles weet, maar heb veel gelezen over het restoren en heb toch een merkwaardige situatie.

Vandaag bleek in de public folder 1 van de belangrijkste mappen verdwenen te zijn.
Hoe dit is gebeurd is niet belangrijk, dat ie terug komt wel.

Dus ik heb volgende gedaan om de public folder te restoren:
- Dismout public folder store
- vinkje "This database can be overwritten by a restore" aan gezet
- NTbackup restore op gestart en de backup file geopend
- Ik heb in de backup file alleen public folder geselecteerd en de restore gestart.
- Terwijl de restore bezig is zie ik de file pub1.edb opnieuw opgebouwd worden
- Na dat de restore klaar is, is de public folder netjes automatisch gemount.
Lijkt allemaal te mooi om waar te zijn :*)

Dus ik log in op pc van een gebruiker, blijkt de map nog steeds weg te zijn.
Gebruiker verzekerd mij dat de map er een uurgeleden nog was.
Omdat ik twijfelde heb ik een map (VAV) welke nog wel aanwezig was gerenamed naar VAV2.

Vervolgens bovenstaande procedure nogmaals uitgevoerd.
Helaas wederom geen resultaat, en wat het gekke is is dat de folder nog steeds hernoemd is naar VAV2. Het lijkt dus of de restore helemaal niets uithaald.

Dus ik pak het nog rigoureuzer aan ik verwijder in de mdbdata de bestanden pub1.edb en pub1.stm.
Om zeker te zijn dat ik de juiste bestanden heb, heb ik geprobeerd om te mounten en dat gaat niet.
Vervolgens de restore voor de 3e keer gestart en deze maakt braaf 2 bestanden pub1.edb en pub1.stm. Dus ik verwacht nu toch echt een backup terug. 8)7 NEE dus ik zie nog steeds dezelfde hernoemde map VAV2. Ik kan er echt niet bij waar deze info vandaan komt. Ik dacht wellicht de offline files maar als ik op de server kijk by public folders zie ik ook daar echt dezelfde info als op de client.

Ik heb door deze ervaring geen vertrouwen meer in de exchange backup. Hopelijk heb ik iets over het hoofd gezien en kunnen jullie me helpen dit miracel op te lossen.

Ik hoor graag van jullie

Grt een desparate en ontgoogelde beheerder :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Is de restore geheel succesvol geweest, geen errors in je log ofzo?

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Yep, Geen errors.

En het gekke is dus dat als ik de store dismount het hele bestand weggooi, dat dan na de backup zelfs wijzigingen te zien zijn welke ik vlak voor het verwijderen heb ingebracht 8)7

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 12:21
Kijk hier eens naar;
For example, you might attempt to restore information that was accidentally deleted. You restore the information from a backup that was made before the accidental deletion. However, that information might disappear after the restoration because the delete operation is replayed from the log files.
Restoring a Database in a Storage Group Without Replaying Subsequent Log Files