[XP] Laad langzamer

Pagina: 1
Acties:

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Na gisteren mijn pc uit te hebben geschakeld consateerde ik vandaag dat XP langzamer laad/opstart. Ik heb het hier over pre-login, specifieker: waar eerder na het verdwijnen van het XP laad balkje het login-scherm nagenoeg direct verscheen, moet ik nu zo'n acht seconden wachten voor het login(the welcome)scherm verschijnt.

Ik heb alle meuk die ik gisteren heb geinstalleerd (skype, dark-star one demo, allsnap, openSSL) er al weer af geknikkerd, startup items gecontroleerd video-driver (waarom weet ik ook niet precies) opnieuw geistalleerd, ad-aware gedraait, gedefragmenteerd, register gecleaned en gedefragmenteerd, het leidt tot niets.

Nu is mij altijd geleerd lankmoedig te zijn, maar dat is meer op het interpersoonlijke vlak. Die bak wil ik gewoon weer sneller hebben!

Wat laad er zo tussen het verdwijnen van het laadbalkje en het verschijnen van het loginscherm? Iemand enig idee hoe dit kan?

de bak:
AMD x2 3800 (draait op 2.4 ipv stock)
1024 mb twinmos (pc3200 snelheid)
160gig Hitachi T7K250

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Misschien is dit topic en soortgelijken interessant voor je:
[XP] Opschoontips

• HydroDiOxide
Ik ben zelf nogal fan van Tune-Up Utilities, ik denk dat dat in dezelfde categorie valt. De installatie is trouwens een week of zes oud en ik heb niet verschrikkelijk veel geistalleerd. Het probleem is echt over-night ontstaan.

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ok, het is mss een raar idee maar plug alle onnodige apparaten eens uit je computer, en als je usb muis en tobo hebt, sluit dat dan aan op PS/2. Bij mij heb ik ook deze wachtperiode en dat komt omdat ik een unsupported USB device aan mijn PC heb hangen, en die probeert ie te laden oid. Als dat niet werkt kun je nog kijken of het bios de juiste instellingen heeft qua CPU en geheugen.

Ben benieuwd.

• HydroDiOxide
USB apparaten zijn niet de oorzaak.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Gaat het in safe mode wel snel (moet haast wel want hij laad geen drivers)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1