Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB cable shielding: Intern naar front paneel

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Kleine uitleg om mee te beginnen: Ik heb een CM Stacker behuizing welke voorzien is van 6 USB front poorte . Nu wil ik deze USB poorten gaan gebruiken, maar mijn moederbord heeft maar één USB1.1 hearder. Nu heb ik wel een USB2.0 PCI kaart in mijn systeempje geplaatst, maar helaas zijn er geen USB2.0 PCI kaarten te vinden met fatsoenlijke interne hearders. Dus ik zal een kabel moeten fabriceren welke aan het eene uiteinde een type A connctor heeft een aan het andere uiteinde een connctor die op het fronpaneel past. Nu heb ik een hele stapel USB cabels liggen (Type A naar Type B ), waarvan ik één ontdaan heb van de type B connector. Het blijkt dat deze kabels zeer netjes zijn geshield, maar wanneer ik de aansluiting van het frontpaneel bekijk dan heb ik alleen maar de volgende pinnen:

1 VCC Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground
5 CN <------ dit is loos (in de connector welke normaal gesproken op het moederbord wordt gedrukt is deze dicht gemaakt, mogelijk om er voor te zorgen dat je de connector niet verkeerd plaatst)

Tot zover is alles wel duidelijk, de kleuren combinaties van alle kabels komen netjes overeen dus hier is nergens van een standaard afgeweken. Alleen zit ik nu met de shielding als je de kabels bekijkt met de type A en type B connectoren is de shielding netjes in de connectoren verwerkt, maar hoe doe ik dat met de aansluiting van het frontpaneel? Wanneer ik een type B connector van een kabel af knip en deze vervang van een hearder connector dan kan ik aan deze zijde de shielding niet meer aansluiten.

Nu heb ik het idee dat de orginele kabels van de CM Stacker ook van shielding zijn voorzien, maar eigenlijk wilde ik deze kabel intakt houden dus ik kan niet echt zien wat hier precies mee gedaan is.

Kan iemand mij hier enige duidelijkheid over geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Meet eens aan een originele aansluiting tussen GND en shield, of hier een verbinding is.
Zo ja, dan is het eenvoudig, dit moet in de nieuwe kabel ook.

Is er geen verbinding, dan is het nog steeds niet zo moeilijk.
Verbind dan de shielding met een metalen deel van de behuizing.

Overigens zou het ook voldoende moetem zijn als de shielding aan een kant is aangesloten.

Guus Assmann

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Hmm schielding in een USB kabel? Lijkt me eerder een luxe dan een vereiste, vooral op zown korte afstand. Volgens mij werkt het ook wel zonder schielding.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
guus.assmann schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:09:
Meet eens aan een originele aansluiting tussen GND en shield, of hier een verbinding is.

Overigens zou het ook voldoende moetem zijn als de shielding aan een kant is aangesloten.
Ik zal morgen eens het frontpaneel er helemaal uit halen en alles eens doormeten. Ik kan namelijk niet zomaar maar aan één zijde de shielding verzorgen aangezien het een kabel wordt tussen de PCI kaart en het frontpaneel. In het frontpaneel kan ook weer een kabel worden gestoken naar een device, wanneer ik de shielding aan de zijde van de PCI kart regel dan is de kabel van het frontpaneel naar het device niet op de juiste manier voorzien van shielding.
Gamo schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:10:
Hmm schielding in een USB kabel? Lijkt me eerder een luxe dan een vereiste, vooral op zown korte afstand. Volgens mij werkt het ook wel zonder schielding.
Elke USB kabel welke HP bij TFT schermen meeleverd ie er van voorzien. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

guus.assmann schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:09:

Sterker zelfs, in veel gevallen mag de shielding slechts aan 1 kant aangesloten zijn. Of dit bij USB2 zo is weetk niet van buiten, naftebakje mss? Actieve shielding op usb?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:49:
[...]

Sterker zelfs, in veel gevallen mag de shielding slechts aan 1 kant aangesloten zijn. Of dit bij USB2 zo is weetk niet van buiten, naftebakje mss? Actieve shielding op usb?
Dit klopt inmiddels heb ik deze site gevonden: http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml hier wordt vermeld dat alleen de actieve zijde aangesloten dient te worden. In dit geval aan de zijde van de PCI kaart. Alleen is de passiefe zijde het device wat aan het frontpaneel komt te hangen en niet het frontpaneel zelf. Dus daar moet ik nog even verder mee puzzelen, maar dat is voor morgen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:49:
[...]Sterker zelfs, in veel gevallen mag de shielding slechts aan 1 kant aangesloten zijn. Of dit bij USB2 zo is weetk niet van buiten, naftebakje mss? Actieve shielding op usb?
Hey, ik ben vereerd :-)
Bij dergerlijke korte afstanden maakt het niet zoveel uit (enkel of dubbelzijdig schielden tussen mobo en frontpaneel maakt geen verschil), maar je moet wel zeker aan de USB connector aan de buitenkant van de kast de shielding op de GND = aarding hangen. Anders kom je in de problemen als je een langere USB kabel insteekt. Je mag hiervoor gewoon het GNDdraadje gebruiken dat naar het USB GND pinnetje gaat (pin 4).

Dat shielding maar aan een kant mag aangesloten zijn (nu zitten we buiten de kast), heb je bij apart gevoedde toestellen. Wanneer je bijvoorbeeld een printer gebruikt op USB, en die printer is ook op een geaard stopcontact aangesloten (een laserprinter dus, ongeveer alle inkjets zijn dubbel geisoleerd en hebben dus geen aardingsaansluiting), kan je aardlussen krijgen, waarbij er stroom door de afscherming gaat lopen, wat allerhande miserie kan geven (meest bekend: ruisen van audioinstallaties). In dit geval moet je er ook geen rekening mee houden, de printer zal dan zo voorzien zijn dat beide massa's (USB en stopcontact) voldoende hoogohmig van elkaar gescheiden zijn (of gewoon niet verbonden). De massa maakt uiteindelijk niets uit, want de data via USB wordt differentieel verzonden (door het potentiaalverschil tussen D+ en D-).

Kortom: afscherming op het frontpaneel aan de kast of GND van de USB verbinden (pin 4), maak je geen zorgen over de weggelaten pin 5, die is idd om te zien hoe de connector er in moet.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 20-09-2006 00:22 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1