Kleine uitleg om mee te beginnen: Ik heb een CM Stacker behuizing welke voorzien is van 6 USB front poorte . Nu wil ik deze USB poorten gaan gebruiken, maar mijn moederbord heeft maar één USB1.1 hearder. Nu heb ik wel een USB2.0 PCI kaart in mijn systeempje geplaatst, maar helaas zijn er geen USB2.0 PCI kaarten te vinden met fatsoenlijke interne hearders. Dus ik zal een kabel moeten fabriceren welke aan het eene uiteinde een type A connctor heeft een aan het andere uiteinde een connctor die op het fronpaneel past. Nu heb ik een hele stapel USB cabels liggen (Type A naar Type B ), waarvan ik één ontdaan heb van de type B connector. Het blijkt dat deze kabels zeer netjes zijn geshield, maar wanneer ik de aansluiting van het frontpaneel bekijk dan heb ik alleen maar de volgende pinnen:
1 VCC Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground
5 CN <------ dit is loos (in de connector welke normaal gesproken op het moederbord wordt gedrukt is deze dicht gemaakt, mogelijk om er voor te zorgen dat je de connector niet verkeerd plaatst)
Tot zover is alles wel duidelijk, de kleuren combinaties van alle kabels komen netjes overeen dus hier is nergens van een standaard afgeweken. Alleen zit ik nu met de shielding als je de kabels bekijkt met de type A en type B connectoren is de shielding netjes in de connectoren verwerkt, maar hoe doe ik dat met de aansluiting van het frontpaneel? Wanneer ik een type B connector van een kabel af knip en deze vervang van een hearder connector dan kan ik aan deze zijde de shielding niet meer aansluiten.
Nu heb ik het idee dat de orginele kabels van de CM Stacker ook van shielding zijn voorzien, maar eigenlijk wilde ik deze kabel intakt houden dus ik kan niet echt zien wat hier precies mee gedaan is.
Kan iemand mij hier enige duidelijkheid over geven.
1 VCC Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground
5 CN <------ dit is loos (in de connector welke normaal gesproken op het moederbord wordt gedrukt is deze dicht gemaakt, mogelijk om er voor te zorgen dat je de connector niet verkeerd plaatst)
Tot zover is alles wel duidelijk, de kleuren combinaties van alle kabels komen netjes overeen dus hier is nergens van een standaard afgeweken. Alleen zit ik nu met de shielding als je de kabels bekijkt met de type A en type B connectoren is de shielding netjes in de connectoren verwerkt, maar hoe doe ik dat met de aansluiting van het frontpaneel? Wanneer ik een type B connector van een kabel af knip en deze vervang van een hearder connector dan kan ik aan deze zijde de shielding niet meer aansluiten.
Nu heb ik het idee dat de orginele kabels van de CM Stacker ook van shielding zijn voorzien, maar eigenlijk wilde ik deze kabel intakt houden dus ik kan niet echt zien wat hier precies mee gedaan is.
Kan iemand mij hier enige duidelijkheid over geven.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/