problemen beeld van Iiyama ProLite E435S

Pagina: 1
Acties:
  • 3.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• turbodiesel13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:17

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb van een kennis een iiyama ProLite E435S gehad omdat deze problemen had. Hij heeft het bonnetje niet meer en heeft momenteel een nieuwe monitor gekocht.

Het probleem is dat de kleur instellingen op de een of andere reden maar niet duidelijk willen worden. Zo lijkt het continu of er een soort groene vaag over de monitor zit. De monitor settings resetten heeft geen zin. De Auto focus is echter een verhaal op zich.
Zodra deze word uitgevoerd, word het beeld de juiste kleuren, blurt hij wat, stelt zichzelf scherp, en op het moment dat je het beeld ziet wat je wilt hebben knalt hij weer naar de instelling met de groene vaag ervoor die je dus NIET wilt hebben.

Ik heb echt geen idee wat dit kan veroorzaken. Iemand een idee? Voorheen had ik altijd een CRT monitor, en het is een apparte videokaart van geforce 64MB. Deze werkte altijd prima. Het ligt dus echt aan de kleur instellingen.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

De fosforlaag achter het glas is vergroend, dit komt met de jaren en is normaal voor CRT schermen.
Ik heb er jammer genoeg heel veel ervaring mee, zelfs met schermen van 2/3 jaar oud.

Ik hoor dat het om een TFT gaat ^^ I stand corrected

[ Voor 14% gewijzigd door Gamo op 19-09-2006 23:34 ]

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25

mambo No5

Bad Apple?

Je zou eens wat kunnen spelen met de gamma, kleur temperatuur en de economy modes, daar krijg je over het algemeen wel een beetje verbetering mee. Daarnaast kan je misschien in de drivers van de videokaart wel een apart kleurenprofiel aanmaken welke weer voor de groene kleur compenseert. :) Op die manier zal de groene waas wat minder opvallen.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Gamo schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:23:
De fosforlaag achter het glas is vergroend, dit komt met de jaren en is normaal voor CRT schermen.
Ik heb er jammer genoeg heel veel ervaring mee, zelfs met schermen van 2/3 jaar oud.
Euhhh, de Prolite E435S is toch echt een TFT hoor?!?

@ TS:
Naar mijn weten is de E435 nog geen 3 jaar op de markt? Misschien doet IIyama helemaal niet zo moeilijk over reparaties. Je kan een RMA gewoon via de website aanmelden.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Of om in Johan Cruyff kreten te spreken:
Als je niet schiet, kun je ook niet scoren...

[ Voor 29% gewijzigd door Brede P op 19-09-2006 23:27 ]

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
mambo No5 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:25:
Je zou eens wat kunnen spelen met de gamma, kleur temperatuur en de economy modes, daar krijg je over het algemeen wel een beetje verbetering mee. Daarnaast kan je misschien in de drivers van de videokaart wel een apart kleurenprofiel aanmaken welke weer voor de groene kleur compenseert. :) Op die manier zal de groene waas wat minder opvallen.
Ben ik mee bezig geweest, maar ik heb het idee dat het bij mij hetzelfde is als ik naar de luchtjes winkel ga, na een tijdje zie ik met de instellingen het verschil niet meer (bij luchtjes natuurlijk ruiken he ;)) Maar pas als ik dan een uur achter de monito werk waarvan ik denk dat hij de juiste kleuren heeft, zie ik ineens dat de letters niet meer zwart zijn, maar bijvoorbeeld een rode gloed hebben, en zet ik dan rood minder, dan zie ik na een uur ineens dat de grijze start balk veel te groen is.

Zijn er geen "perfect settings" voor de kleureninstellingen voor deze monitor. Want het rare si en blijft dat hij bij AUTO wel eerst de juiste laat zien, maar aan het einde van het proces die groene/rode/blauwe gloed weer laat zien..

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb in de tussentijd maar even een email verstuurd naar iiyama. Maar ik heb de bon niet meer dus verwacht er vrij weinig van. Wel balen opzich

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

turbodiesel13 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:41:
Ik heb in de tussentijd maar even een email verstuurd naar iiyama. Maar ik heb de bon niet meer dus verwacht er vrij weinig van. Wel balen opzich
lijkt alsof de kalibratie van de kleuren eraf zijn.. (heb hetzelfde gehad).

zet het apparaat uit (druk dan de + en - toets in en hou ze vast).. terwijl je ze vasthoud zet je de monitor weer aan..

daarna druk op menu en dan krijg je de kleurcalibratie seting ervoor (+ nog wat andere dingetjes). R G B waardes zet je op 127 en begin daarvan uit de kleuren te calibreren totdat het resultaat goed is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
nIghtorius schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:51:
[...]

lijkt alsof de kalibratie van de kleuren eraf zijn.. (heb hetzelfde gehad).

zet het apparaat uit (druk dan de + en - toets in en hou ze vast).. terwijl je ze vasthoud zet je de monitor weer aan..

daarna druk op menu en dan krijg je de kleurcalibratie seting ervoor (+ nog wat andere dingetjes). R G B waardes zet je op 127 en begin daarvan uit de kleuren te calibreren totdat het resultaat goed is.
Hulde hulde hulde :) Ik heb het geprobeerd en het werkt, alles op 127 gezet. Weet niet welke settings bij jou "perfect zijn" want nu heb ik alles maar op 127 laten staan.

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een schop: ik heb dit probleem ook sinds vandaag, alleen met een E485S en niet de E435S. Het uitzetten en +/- ingedrukt houden werkt niet bij deze monitor. Iemand die weet hoe ik bij deze monitor hetzelfde geintje uit kan halen?

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Toch zou die handeling met de + en - ingedrukt houden tijdens het aanzetten, en als de monitor dan aan staat de knop menu ook voor een 485s moeten werken.
Heb het zelf namelijk ook regelmatig gedaan.

Uit dat menu kun je evt. ook kiezen voor 'reset eeprom' of iets wat er op lijkt. Dit wil ook nog wel eens helpen.
Mijn ervaring leert dat deze iiyama's gevoelig ervoor zijn als de stroom eraf gehaald wordt terwijl de monitor aan of stand by staat. Dat heeft vaak dat groene tot gevolg.

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het menu-gebeuren is inderdaad gelukt, ik deed (zelf) iets verkeerd. Helaas is het na het uit/aanzetten van de monitor weer hetzelfde feest dus ik heb iiyama om support gevraagd. Het lijkt er inderdaad op (ook na wat googlen) dat de iiyama E435S/E485S types erg gevoelig zijn voor het uit/aan zetten via een stekkerblok, iets wat ik dus ook sinds een tijdje doe.

Nu nog even op de iiyama reactie wachten :-)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met het scherm, als je de + en - toets ingedrukt houd en dan de monitor aanzet. Daarna het menu doorloopt en alles op 127 zet is alles weer perfect. Hulde voor deze topic. :)
Pagina: 1