Toon posts:

Speakers: verlengkabel pc-speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
allen, salut,

weet misschien iemand wijze raad inzake het volgende.

ik heb onlangs JBL creature speakers II aangeschaft (op aanraden van dit forum)
ik moet zeggen verbazend veel en vol geluid uit de dingetjes :9

maar nu wil ik ze wat verder weg van mijn bureau plaatsen omdat ik zowat wordt weggeblazen ;)

de kabel is te kort...
vraag: kan ik de kabel verlengen en hoe? zijn er verlengkabels van zo'n 10 meter te krijgen of moet ik met adapters aan de slag om geen signaal te verliezen?

greetz, Da Prickster 8)

Verwijderd

Ikzelf zou een stel kabels zelf maken (pluggen solderen, goede isolatie en trekontlasting op de behuizing van de plug, goede kwaliteit kabel gebruiken) . Maar of je dit zelf aandurft weet ik natuurlijk niet ;)

Verwijderd

Als je goede kabels gebruikt hebt je voor 10 meter echt geen extra versterkers nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:35:
Ikzelf zou een stel kabels zelf maken (pluggen solderen, goede isolatie en trekontlasting op de behuizing van de plug, goede kwaliteit kabel gebruiken) . Maar of je dit zelf aandurft weet ik natuurlijk niet ;)
hmmm dat zelf solderen wordt niks (ik heb alvast geen bout, bovendien heb ik 2 linkervoeten 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:37:
Als je goede kabels gebruikt hebt je voor 10 meter echt geen extra versterkers nodig.
dus je denkt dat, indien een harrige handy mij het kabeltje verlengd dmv solderen, 10 meter geen probleem is, ondanks het zo'n dun kabeltje is met 2,5 jack?

ik zie trouwens dat je van Medion draadloze zender en ontvanger krijgt voor 30 euro? is dit wat? voordeel dat de kabel niet dwars door de kamer ligt natuurlijk 8)

Verwijderd

Topicstarter
ff flamen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die draadloze zou ik niet pakken, Die dingen hebben zich al keer op keer bewezen bagger te zijn.
Weet je zeker dat het 2,5mm is en niet 3,5 mm :? Want daar kun je namelijk gewoon verlengkabels voor kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
euhm het stekkertje past gewoon in de hoofdtelefoonuitgang van de pc (vrijwel standaard op elke pc: 1 rood 1groen en 1 blauw uitgang) weet niet of dat 2,5 of 3,5 is. volgens mijn liniaal 2,5 maar ik weet niet wat te meten. ik ben een dombo.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat heet kicken.

En zoals gezegd merk je bij een béétje kwaliteit kabels niks van een paar meter extra kabel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:02:
euhm het stekkertje past gewoon in de hoofdtelefoonuitgang van de pc (vrijwel standaard op elke pc: 1 rood 1groen en 1 blauw uitgang) weet niet of dat 2,5 of 3,5 is. volgens mijn liniaal 2,5 maar ik weet niet wat te meten. ik ben een dombo.
Dat is 3,5 mm - en dat maakt je oplossing een stuk handiger ;)
Ofschoon het mono-plugjes zullen zijn die naar de afzonderlijke speakers zullen gaan (aangenomen dat er niet 1 kabel naar twee speakers tegelijk loopt ;) ), kun je ook een stereo-verlengkabel gebruiken. Dan gebruik je slechts de helft van de kabel effectief, maar dat maakt voor het resultaat niet uit.
Wat je dus gewoon zoekt is een verlengkabel voor een koptelefoon, met een 3,5mm jack en een 3,5mm contraplug. Plug van de verlengkabel in je sub, en je speaker in de contra van de verlengkabel. EN ja, die zijn in lengtes van 10 meter te verkrijgen. Iedere electronicazaak heeft ze, en de mediamarkt zal ze ook gewoon hebben. Gewoon om een hoofdtelefoon verlegkabel vragen, dan krijg je wat je nodig hebt :)

Zoiets zoek je dus, en dan 2 keer :)

Ze zijn overigens ook in kleinere lengtes te verkrijgen, voor het geval je 10 meter wel erg ver vind. Ik zou persoonlijk voor zeg anderhalf a 3 meter per kabel gaan, dan kun je ze op max 4 m uit elkaar zetten, moet voldoende zijn. Want 20m uit elkaar is wel erg ver ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
moah.. je weet niet hoe groot zijn kamer is |:(

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Verwijderd

Topicstarter
ok het setje gaat gewoon in de koptelefoonuitgang; de speakers lopen via de sub. dus ik heb slechts 1 kabel nodig. dat rood/blauw/groen verhaal was om aan te geven wat voor soort uitgang het betreft. ik gebruik er slechts eentje van (de koptelefoon)

tja en de lengte; 10meter is op zich niet zo veel hoor, als je langs de plinten wil werken en niet dwars door de kamer....

bedankt voor de info :)

Verwijderd

Topicstarter
is dit kwaliteit genoeg (wel duur he)

Verwijderd

prijs valt mee toch, als je iets goeds wil hebben kan je dit best aanschaffen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 09:34 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah kom, je moet het gewoon verlengen, kabels kopen die aan beide kanten passen en die erinpluggen en daarmee verlengen. De simpelste voldoet gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.