Toon posts:

Exporteren Active Directory gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is het mogelijk Active Directory - gegevens geheel of gedeeltelijk te exporteren met csvde en / of ldifde.

Is het het dan ook mogelijk om gegevens welke worden ge-exporteerd op een bepaalde machine te importeren op een andere (in een bv nieuwe Active Directory ??). Ik bedoel hierbij met gebruikers accounts.

En als laatste is het mogelijk met csvde en/of ldifde items aan te maken, of kan alleen worden toegevoegd aan een reeds aanwezige structuur.

Bedankt voor jullie reacties alvast.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:55:
Voor zover ik weet is het mogelijk Active Directory - gegevens geheel of gedeeltelijk te exporteren met csvde en / of ldifde.
Klopt
Is het het dan ook mogelijk om gegevens welke worden ge-exporteerd op een bepaalde machine te importeren op een andere (in een bv nieuwe Active Directory ??). Ik bedoel hierbij met gebruikers accounts.
Ja hoor
En als laatste is het mogelijk met csvde en/of ldifde items aan te maken, of kan alleen worden toegevoegd aan een reeds aanwezige structuur.
Ja hoor, je kan objecten aanmaken. Je kan zover ik weet niets aanpassen aan het schema.
Bedankt voor jullie reacties alvast.
No problem ;)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
CSVDE
Hiermee importeert of exporteert u gegevens in of uit Active Directory met behulp van bestanden die gegevens bevatten in CSV-indeling (komma als scheidingsteken). De CSV-bestandsindeling biedt ook ondersteuning voor batchbewerkingen.

LDIFDE
Hiermee kunt u mapobjecten maken, wijzigen en verwijderen op computers waarop Windows Server 2003-besturingssystemen of Windows XP Professional worden uitgevoerd. U kunt Ldifde ook gebruiken om het schema uit te breiden, gebruikers- en groepsgegevens vanuit Active Directory te verplaatsen naar andere toepassingen of services en Active Directory te vullen met gegevens vanuit andere directoryservices.

Volgende keer even zelf aangeven waar je al gezocht hebt want er is meer dan genoeg informatie te vinden over deze 2 opdrachtregels.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:57:
[...]

Klopt

[...]

Ja hoor

[...]

Ja hoor, je kan objecten aanmaken. Je kan zover ik weet niets aanpassen aan het schema.

[...]

No problem ;)
Uit je antwoord begrijp ik dat het mogelijk is. Op deze manier is het dus mogelijk een eenvoudige aanvullende backup te maken van de Active Directory.

Echter als ik een ge-exporteerd bestand (csvde) probeer te importeren in een nieuwe omgeving op een tweede machine krijg ik steeds te error dat een bepaald object niet bestaat.

Moet ik dan toch bv eerst de OU aanmaken waarin bv gebruikersaccounts worden geplaatst ??

Het zou zou handig zijn dat ook dit aanmaken via csvde kan.

Ad K

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Als je denk dat je een eenvoudig backup hebt doormiddel van een export en import op een andere omgeving, dan sla je de plank totaal mis. Want je bent gewoon andere accounts aan het aanmaken op een andere omgeving welke toevallig hetzelfde naampje dragen.

De accounts zijn totaal verschillend, denk bijvoorbeeld eens aan het SID en het wachtwoord wat niet gelijk is. Daarnaast komen groepskoppelingen ook niet meer overeen omdat deze in de nieuwe omgeving ook allemaal een nieuw SID hebben. En zo zijn erg nog meer zaken die niet gelijk zijn. Als je een backup wilt dan zal je gewoon een echte backup moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:09:
Als je denk dat je een eenvoudig backup hebt doormiddel van een export en import op een andere omgeving, dan sla je de plank totaal mis. Want je bent gewoon andere accounts aan het aanmaken op een andere omgeving welke toevallig hetzelfde naampje dragen.

De accounts zijn totaal verschillend, denk bijvoorbeeld eens aan het SID en het wachtwoord wat niet gelijk is. Daarnaast komen groepskoppelingen ook niet meer overeen omdat deze in de nieuwe omgeving ook allemaal een nieuw SID hebben. En zo zijn erg nog meer zaken die niet gelijk zijn. Als je een backup wilt dan zal je gewoon een echte backup moeten maken.
Sorry daar heb je volledig gelijk in.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:03:
[...]

Uit je antwoord begrijp ik dat het mogelijk is. Op deze manier is het dus mogelijk een eenvoudige aanvullende backup te maken van de Active Directory.

Echter als ik een ge-exporteerd bestand (csvde) probeer te importeren in een nieuwe omgeving op een tweede machine krijg ik steeds te error dat een bepaald object niet bestaat.

Moet ik dan toch bv eerst de OU aanmaken waarin bv gebruikersaccounts worden geplaatst ??

Het zou zou handig zijn dat ook dit aanmaken via csvde kan.

Ad K
Als je een kopie van je omgeving wilt maken zou je dus alles moeten exporteren en alles moeten importeren met LDIFDE en niet CSVDE (lees maar even een paar posts hierboven..)
Pagina: 1