[Asus P5W DH Deluxe + E6600] Vreemde dingen

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
bijna een week bezig om de nieuwe configuratie netjes aan de gang te krijgen, zo'n beetje alle topics gelezen die er maar zijn maar er gebeuren gewoon rare dingen zoals:

- Na windows geinstalleerd te hebben met de bijbehorende mobo-drivers + graka-drivers lijkt alles goed te werken. paar keer reboot ivm install van programma's en BAM... start ie in 1x op in 4-bits VGA mode :S
- Regcleaner wil niet meer opstarten
- irc wil soms niet meer connecten

Zijn er heel toevallig nog meer mensen die hier last van hebben met bovengenoemde configuratie?

Het geheugen dat in de PC zit is:
OCZ 2X 1GB PC2-6400 PLATINUM EL XTC DUAL CHANNEL REV2 (4-4-4-15)

In de bios SPD uitgezet en timings handmatig ingevoerd en op DDR2-533 gezet.

Hopenlijk herkent iemand het probleem of weet iemand een oplossing anders ga ik maar eens voor een 3e Format C: :(

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Installeer windows XP pro, niet MCE.

Zo ver ik weet heeft P5W dlx geen problemen met die geheugen, het is zelfs rev2, nog beter..

• -Leon-
Kakulukia schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:25:
Installeer windows XP pro, niet MCE.
Dat is dus inmiddels al gebeurd aangezien ik dacht dat het aan MCE lag. Draai nu al een aantal dagen met Windows XP Pro SP2 maar het probleem lijkt er niet mee verholpen. :(

En waarom zou het aan Windows MCE liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door -Leon- op 20-09-2006 08:36 ]

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 10:19

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

Heb dezelfde config al een tijdje letterlijk op de plank liggen, moet alleen nog paar dagen op de laatste delen wachten.

In mijn research ben ik wel tegengekomen dat OCZ wel eens problemen geeft. Schijnt in de nieuwste BETA Bios opgelost te zijn. (ergens gezien op anandtech)
Ook al eens gezien dat er problemen zijn met netwerk etc in combinatie met andere dingen. Sorry klinkt allemaal heel algemeen :? . Maar hier beneden een link met veel info over fouten en problemen.

Goeie draad over de bios en meer zie hier (wel in duits). Trouwens ook laatste links naar de verschillende bios versies.

Voor je netwerk problemen marvell updaten zie hier op xtremesystems. Hier ook een verzameling van problemen.

Ik zou zeggen nieuwste bios eens flashen, en netwerk updaten.

Ben benieuwd,

*EDIT* Zie ergens in een draadje dat je 1305 hebt?, 1403 is de laatste.

[ Voor 3% gewijzigd door Metroman op 20-09-2006 21:53 . Reden: toevoeging ]

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

• -Leon-
Die thread heb ik inderdaad al wel eens gezien, maar ook een andere Duitse site waar RAM getest is op het mobo:

OCZ Platinum XTC Revision 2 2GB PC2-6400U CL4: confirmed (users: P!nkY)

En ik heb REV 2 dus dat moet geen probleem zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat het register een beetje van slag is dus ik ga vanmiddag maar eens een volledig cleane install doen. Geluid doet het wel goed nu, behalve de bass. Bios dan maar gelijk weer effe updaten. Tnx voor de tips ;)

[ Voor 12% gewijzigd door -Leon- op 22-09-2006 16:21 ]

• -Leon-
Probleem opgelost.

1 schijf was opgesplitst in een C: en D: waar op C: het OS geinstalleerd stond. Deze werd in systeembeheer herkend als opstartschijf terwijl hij D: aangaf als systeemschijf...

Partities beiden verwijderd, schijf geformateerd, partities aangemaakt, OS installed en het draait nu goed ;)

Mag dus een slotje op _/-\o_

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
-Leon- schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:18:
Probleem opgelost.

1 schijf was opgesplitst in een C: en D: waar op C: het OS geinstalleerd stond. Deze werd in systeembeheer herkend als opstartschijf terwijl hij D: aangaf als systeemschijf...

Partities beiden verwijderd, schijf geformateerd, partities aangemaakt, OS installed en het draait nu goed ;)

Mag dus een slotje op _/-\o_
SUKKOOOOOOOOOL, haha sorry, dit moest even :P. Veel plezier met je nieuwe systeem :)!
Pagina: 1