Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
http://ultravnc.sourceforge.net/
[ Voor 20% gewijzigd door El Cid op 19-09-2006 21:25 ]
Vreemd dat je voor je werk informatie van Usenet af moet halen maar daar niet bij kan vanaf je werkplek?Xymox schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:02:
Echter betreft het NNTP newsservers die ik niet op mijn werkplek kan benaderen (firewalls etc).
Dus bekijk en plaats ik thuis mbv outlook express de berichten. Lastig als ik overdag op mijn werk iets wil opzoeken of een vraag kwijt wil, moet ik dus wachten tot ik weer thuis ben. Security hier wil er niet aan dus blijft de situatie zo.
Is die newsserver niet vanaf een standaard poort te benaderen? ik weet dat Giganews dat wel kan, over poort 80 bijvoorbeeld.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het betreft dus geen Usenet, maar newsservers op een privé domein van een bedrijf die een ontwikkeltool levert (userid en password zijn niet nodig). De newgroups zijn dus niet te vinden op Giganews of welke newsprovider dan ook.Gunner schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:25:
[...]
Vreemd dat je voor je werk informatie van Usenet af moet halen maar daar niet bij kan vanaf je werkplek?
Is die newsserver niet vanaf een standaard poort te benaderen? ik weet dat Giganews dat wel kan, over poort 80 bijvoorbeeld.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik gebruik nu reeds RadMin om op mijn laptop mijn PC over te nemen. Kan die ook via internet connectie maken ?El Cid schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:23:
Waarom gebruik je niet een VNC die je met een browser kan benaderen?
http://ultravnc.sourceforge.net/
Ja, met UltraVNC kun je een computer 'overnemen' via een browser die Java ondersteunt.Xymox schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:
[...]
Ik gebruik nu reeds RadMin om op mijn laptop mijn PC over te nemen. Kan die ook via internet connectie maken ?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Je kunt anders ook http://www.logmein.com eens proberen.Xymox schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:
[...]
Ik gebruik nu reeds RadMin om op mijn laptop mijn PC over te nemen. Kan die ook via internet connectie maken ?
Gebruikik vanaf mijn werk om de PC thuis te bedienen. Er iseen gratis verse en het werkt goed en snel.
Verwijderd
SABnzbd
Verwijderd
SABnzbd is voor downloaden van binaries maar niet voor het lezen van posts.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:15:
Het antwoord op je vraag (zonder me in de discussie te mengen waarom je het wil):
SABnzbd
[ontopic]
Je kan mbv google ook nieuwsgroepen bladeren. Niet wat je wil maar lijkt me een goed alternatief
[/ontopic]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 10:51 ]
Je kunt als de standaardpoort geblocked is (3389) de RDP poort ook wijzigen (google maar). Als het hele protocol geweigerd wordt kun je eventueel RDP ook via IIS met een webinterface laten werken.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Er staan er genoeg activiteit laag, gebruikers < 10. Als het een prive server betreft, houd het idd op.Boudewijn schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:50:
dat zijn ook alleen de grote, daar op google.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 10:56 ]
- het is voor je werk
- firewalls laten het niet toe
Als het voor je werk is lijkt mij dat er prima een uitzondering gemaakt kan worden voor alleen die ene News server.
Volgens mij is deze tool ook geschikt om op bijvoorbeeld een website te plaatsen.
[ Voor 26% gewijzigd door TeeDee op 20-09-2006 11:00 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Natuurlijk kan het ook met mstsc.exe (remote desktop van windows XP), alleen moet je dan doortunnelen naar poort 3389.
voila, werkt perfect... gebruik ik regelmatig...
Verwijderd
Inderdaad. Dit is de beste oplossing. Ik gebruik zelf SSH (op poort 443) in combinatie met Citrix.ahendriks schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:59:
probleem van poort 5900 omzeilen: ssh server programma installeren thuis, met putty op het werk een ssh sessie openen met een tunnel van een lokale willekeurige poort naar remote poort 5900. Vervolgens vncviewer.exe opstarten en een verbinding openen naar de lokale poort die getunneld is.
Natuurlijk kan het ook met mstsc.exe (remote desktop van windows XP), alleen moet je dan doortunnelen naar poort 3389.
voila, werkt perfect... gebruik ik regelmatig...