11mbit speed op 54mbit netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 17:00
Alors Tweakers,

Ik heb vandaag m'n inetaccount weer verhoogd naar 22mbit.
Net getest maar ik kom niet verder dan 11mbit. (wireless).
Net met draad getest en die trekt 'm wel vol naar 22mbit.
Ik heb in m'n router de wireless mode veranderd van Mixed naar G-Only.
Ik heb 2 pc's erop draaien 1 met een Linksys WMP54A+G en 1 Linksys WMP54G pci kaartje.
In de config van de G-kaart heb ik de IBSS 54G(tm)mode van 11b-only naar 54G veranderd.
Bij die Dual-band kaart heb ik al die opties niet, alleen 802.11b preamable?
Die kaart heb ik maar even op disabled gezet om te kijken of die niet stiekum op 11mbit draait zodat misschien het hele netwerk zich dan beperkt tot 11mbit maar ook dat mag niet baten.
Ik zit op 1 hoog en op m'n router heb ik ook 2 sterkere linksys antennes zitten.
Ik zie duidelijk dat de snelheid beperkt wordt tot 11mbit dus aan het signaal naar mn router zal het niet liggen.
Wat moet ik nog meer wijzigen, en waar om 22mbit door de lucht te zuigen??

P.s. ik draai met deze Firmware: DD-WRT v23 (12/25/05) op m'n router.

[ Voor 3% gewijzigd door ScooBY_DoO op 19-09-2006 20:41 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

11Mbit werkelijke snelheid is voor wifi al een redelijke snelheid, aangezien de maximumsnelheid die je in praktijk kunt halen, in de meest ideale omstandigheden, meter of 4 van het AP af met zichtlijn tussen de antennes en geen storende apparatuur zo'n 23Mbit is.

Als je dan al een plafond er tussen hebt bijv. is dat al een behoorlijk storende factor.
Voor gewone pc's is dan ook altijd een draadje aan te bevelen, aangezien wifi eigelijk bedoeld is voor mobiele apparatuur, PDA;s, laptops, mobieltjes, misschien een multimediaspeler maar daarvoor wordt het wat langzaam.

Met Linksys apparatuur, professionele antennes (SD 19) haalden wij over een testafstand van 30 meter nog maar 20 Mbit, dus dat geeft misschien een indicatie van wat je in de praktijk haalt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.