Port FWD werkt niet met Linksys WAG354G!?

Pagina: 1
Acties:

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben proud owner van een WAG354G v2.0 met laatste firmware.
Van buitenaf wil ik een oracle server benaderen (port 1521). In het routermanagement menu heb ik de exotische keuze uit jawel: Single Port FWD, Port Range FWD, Port Triggering, DMZ en QoS.

Ik heb de port 1521 doorgeschakeld naar ip: 192.168.1.65
Wanneer ik vervolgens van een externe locatie een portscan start naar deze poort krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
[christian@uniquate ~]$ nmap thuis -p1521 -P0

Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2006-09-19 20:22 CEST
Interesting ports on thuis (213.84.XXX.XX):
PORT     STATE    SERVICE
1521/tcp filtered oracle
Rara hoe kan dat toch? Naar mijn idee heb ik de poort zo goed forwarded, mn oracle instance draait. Ik heb zelfs geprobeerd de betreffende pc in de DMZ te plaatsen, dit had echter precies hetzelfde resultaat.

Het gaat trouwens niet alleen om Oracle, want een port forward voor Azureus werkt evengoed ook niet. Wat doe ik fout?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heeft je provider niet toevallig alle poorten boven de 1024 dichtgegooid?

• oogapp0ltje
  • Niet online
Voor poort 86 werkt het ook niet (heb ik tomcat op draaien).
De provider is XS4ALL, zou geen probleem moeten zijn denk ik?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je je server in de DMZ gooit, werkt het dan wel?

• oogapp0ltje
  • Niet online
Mishmash schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:40:
Als je je server in de DMZ gooit, werkt het dan wel?
Dit schreef ik in mijn startpost:
Rara hoe kan dat toch? Naar mijn idee heb ik de poort zo goed forwarded, mn oracle instance draait. Ik heb zelfs geprobeerd de betreffende pc in de DMZ te plaatsen, dit had echter precies hetzelfde resultaat

Verwijderd

Hoe zie je of je WRT354G V2 is? Ik zie bij mij geen stickers oid !

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Probeer voor de grap een portrange forwarding te gebruiken met een range van 2 poorten ofzo (1521-1522). Ik heb een hele tijd geleden (toen de wag54g net uit was) een erg lange mailwisseling met Linksys gehad over dit probleem. Afijn uiteindelijk probeerde ik die portrange eens voor de gein en dat werkte wel en aangezien ik die mailwisseling een beetje zat was heb ik het hier maar bij gelaten...
Pagina: 1