Ik ben proud owner van een WAG354G v2.0 met laatste firmware.
Van buitenaf wil ik een oracle server benaderen (port 1521). In het routermanagement menu heb ik de exotische keuze uit jawel: Single Port FWD, Port Range FWD, Port Triggering, DMZ en QoS.
Ik heb de port 1521 doorgeschakeld naar ip: 192.168.1.65
Wanneer ik vervolgens van een externe locatie een portscan start naar deze poort krijg ik de volgende output:
Het gaat trouwens niet alleen om Oracle, want een port forward voor Azureus werkt evengoed ook niet. Wat doe ik fout?
Van buitenaf wil ik een oracle server benaderen (port 1521). In het routermanagement menu heb ik de exotische keuze uit jawel: Single Port FWD, Port Range FWD, Port Triggering, DMZ en QoS.
Ik heb de port 1521 doorgeschakeld naar ip: 192.168.1.65
Wanneer ik vervolgens van een externe locatie een portscan start naar deze poort krijg ik de volgende output:
code:
Rara hoe kan dat toch? Naar mijn idee heb ik de poort zo goed forwarded, mn oracle instance draait. Ik heb zelfs geprobeerd de betreffende pc in de DMZ te plaatsen, dit had echter precies hetzelfde resultaat.1
2
3
4
5
6
| [christian@uniquate ~]$ nmap thuis -p1521 -P0 Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2006-09-19 20:22 CEST Interesting ports on thuis (213.84.XXX.XX): PORT STATE SERVICE 1521/tcp filtered oracle |
Het gaat trouwens niet alleen om Oracle, want een port forward voor Azureus werkt evengoed ook niet. Wat doe ik fout?
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |