Even een klein advies gevraagd
Momenteel beschik ik in huis over 2 pc's 1 in de werkhoek (woonkamer) 1 mediacentertje in de woonkamer bij de tv en er komt ook nog een pc'tje in de slaapkamer op de tv. Oja en nog een laptopje. Aangezien ik niet alle computers tegelijk aan heb staan is file sharing via het netwerk tussen pc's geen optie 
Toch wil ik ook niet iedere keer voor bestanden overzetten met een usb stickje klooien of telkens weer die usb externe harddisk door het huis slepen.
Is er een toch redelijke goedkope optie voor een soort van NAS oplossing?
Mijn usb case met 250GB maxtor harddisk is te klein dus graag een grotere
Of een 2e erbij en deze in een device stoppen.
Het budget is 300 tot 400 euro. Een capaciteit van 500GB zou ideaal zijn.
Netwerk Hardware:
Linksys WAG354G (verbind de 3 pc's via utp met internet, en de laptop draadloos via een Linksys wireless-g pcmcia kaartje).
Zelf heb ik al het nodige zitten zoeken op sites en kom op de volgende punten:
-Een Linksys WRT350N - Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
Prijs is nog onbekend en het moet nog uitkomen...aantal storage links is naar mijn idee 1.
Hier kan dan een USB case met grote harddisk aan.
kosten: Linksys WRT350N + groter harddisk 250GB>
-De al wat oudere Linksys NAS systemen zijn me net iets te duur... wel erg mooi met de beveiliging en interface erbij maar weinig capaciteit voor dat geld.
Verder heb ik geen ervaring met NAS systemen van andere merken... (Maxtor, WD of Teac).
Dus mochten er mensen zijn die hier ervaring/meningen over hebben hoor ik het graag
Indien er nog meer info nodig is hoor ik het graag
Toch wil ik ook niet iedere keer voor bestanden overzetten met een usb stickje klooien of telkens weer die usb externe harddisk door het huis slepen.
Is er een toch redelijke goedkope optie voor een soort van NAS oplossing?
Mijn usb case met 250GB maxtor harddisk is te klein dus graag een grotere
Of een 2e erbij en deze in een device stoppen.
Het budget is 300 tot 400 euro. Een capaciteit van 500GB zou ideaal zijn.
Netwerk Hardware:
Linksys WAG354G (verbind de 3 pc's via utp met internet, en de laptop draadloos via een Linksys wireless-g pcmcia kaartje).
Zelf heb ik al het nodige zitten zoeken op sites en kom op de volgende punten:
-Een Linksys WRT350N - Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
Prijs is nog onbekend en het moet nog uitkomen...aantal storage links is naar mijn idee 1.
Hier kan dan een USB case met grote harddisk aan.
kosten: Linksys WRT350N + groter harddisk 250GB>
-De al wat oudere Linksys NAS systemen zijn me net iets te duur... wel erg mooi met de beveiliging en interface erbij maar weinig capaciteit voor dat geld.
Verder heb ik geen ervaring met NAS systemen van andere merken... (Maxtor, WD of Teac).
Dus mochten er mensen zijn die hier ervaring/meningen over hebben hoor ik het graag
Indien er nog meer info nodig is hoor ik het graag