Toon posts:

welke NAS of usb HD aan AP?

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein advies gevraagd :) Momenteel beschik ik in huis over 2 pc's 1 in de werkhoek (woonkamer) 1 mediacentertje in de woonkamer bij de tv en er komt ook nog een pc'tje in de slaapkamer op de tv. Oja en nog een laptopje. Aangezien ik niet alle computers tegelijk aan heb staan is file sharing via het netwerk tussen pc's geen optie :/
Toch wil ik ook niet iedere keer voor bestanden overzetten met een usb stickje klooien of telkens weer die usb externe harddisk door het huis slepen.
Is er een toch redelijke goedkope optie voor een soort van NAS oplossing?
Mijn usb case met 250GB maxtor harddisk is te klein dus graag een grotere :)
Of een 2e erbij en deze in een device stoppen.
Het budget is 300 tot 400 euro. Een capaciteit van 500GB zou ideaal zijn.

Netwerk Hardware:
Linksys WAG354G (verbind de 3 pc's via utp met internet, en de laptop draadloos via een Linksys wireless-g pcmcia kaartje).

Zelf heb ik al het nodige zitten zoeken op sites en kom op de volgende punten:
-Een Linksys WRT350N - Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
Prijs is nog onbekend en het moet nog uitkomen...aantal storage links is naar mijn idee 1.
Hier kan dan een USB case met grote harddisk aan.
kosten: Linksys WRT350N + groter harddisk 250GB>
-De al wat oudere Linksys NAS systemen zijn me net iets te duur... wel erg mooi met de beveiliging en interface erbij maar weinig capaciteit voor dat geld.

Verder heb ik geen ervaring met NAS systemen van andere merken... (Maxtor, WD of Teac).
Dus mochten er mensen zijn die hier ervaring/meningen over hebben hoor ik het graag :)

Indien er nog meer info nodig is hoor ik het graag :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:02
(jarig!)
Heb je al eens bij FreeNAS (www.freenas.org) gekeken?

FreeNAS is a free NAS (Network-Attached Storage) server, supporting: CIFS (samba), FTP, NFS, RSYNC protocols, local user authentication, Software RAID (0,1,5) with a Full WEB configuration interface. FreeNAS takes less than 32MB once installed on Compact Flash, hard drive or USB key.
The minimal FreeBSD distribution, Web interface, PHP scripts and documentation are based on M0n0wall.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
asing schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:20:
Heb je al eens bij FreeNAS (www.freenas.org) gekeken?

FreeNAS is a free NAS (Network-Attached Storage) server, supporting: CIFS (samba), FTP, NFS, RSYNC protocols, local user authentication, Software RAID (0,1,5) with a Full WEB configuration interface. FreeNAS takes less than 32MB once installed on Compact Flash, hard drive or USB key.
The minimal FreeBSD distribution, Web interface, PHP scripts and documentation are based on M0n0wall.
Als ik op die link klik krijg ik:
DB function failed with error number 1016
Can't open file: 'jos_session.MYI' (errno: 145) SQL=SELECT session_id FROM jos_session WHERE session_id = '73bc98ce0e468a085b17a2e12c52f39f'
SQL =
SELECT session_id
FROM jos_session
WHERE session_id = '73bc98ce0e468a085b17a2e12c52f39f'

:) Is dit een soort van zelf in elkaar timmer NAS systeem? Dat er met Open Source geklooit moet worden? ;)
Me data wil ik graag binnen huis houden en niet uploaden naar externe partijen voor het delen.
Ook een PC in elkaar timmeren met HD's eraan is geen optie.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Heb je dit Ethernet harddisks topic ook gelezen?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:02
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:49:
[...]

Als ik op die link klik krijg ik:
DB function failed with error number 1016
Can't open file: 'jos_session.MYI' (errno: 145) SQL=SELECT session_id FROM jos_session WHERE session_id = '73bc98ce0e468a085b17a2e12c52f39f'
SQL =
SELECT session_id
FROM jos_session
WHERE session_id = '73bc98ce0e468a085b17a2e12c52f39f'

:) Is dit een soort van zelf in elkaar timmer NAS systeem? Dat er met Open Source geklooit moet worden? ;)
Me data wil ik graag binnen huis houden en niet uploaden naar externe partijen voor het delen.
Ook een PC in elkaar timmeren met HD's eraan is geen optie.
Het lijkt erop dat hun database (PHP-MySQL oid) problemen heeft. FreeNAS is een stuk software wat een berg schijven verandert in een NAS oplossing. http://nl.wikipedia.org/wiki/FreeNAS

Het enige dat je nodig hebt is een oude PC en een berg schijven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month