Toon posts:

Netwerk printer achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zit met een probleem.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. ik heb een printer op mijn server en de server zit achter mijn router.. maar nu kan ik met de andere computers op de router hem wel aan.. de draadloze computers die gaan via de modem.. (ik weet het typenummer zo gauw niet.. ik weet ook niet of het belangrijk is..) maar daarin zit een Draadloos Acces point.. ik kan vanaf de draadloze computers de printer wel vinden.. maar zodra ik verbinding wil maken dan geeft hij het op.. dan zegt hij dat de printer mogelijk niet is aangesloten of niet verbonden is.. Ik heb op mijn server XPhome lopen eveneens op alle andere computers hier thuis.. Misschien dat ik er binnenkort linux op zet.. maar dat weet ik nog niet zeker..

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3456/naamloosgk9.th.jpg
ik wil dus bijvoorbeeld van PC 1 naar de printer printen.. ze kunnen elkaar wel zien.. maar ik kan niet de printer verbinden..

Nog wat extra Info.. op de Router heb ik DMZ ingesteld naar mijn server.. de router is een E-tech RTBR003 dacht ik.. en de modem is een: Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat je modem draadloos is denk ik dat er al een router inzit

Een dubele router is totaal overbodig imho

dus .... heb je aleen maar een switch nodig
Haal je modem uit de wan poort van je router en duw hem gewoon in je lan kant
zorg dat dhcp op je router uitstaat als je de dhcp van je modem wil gebruiken
je kan natuurlijk ook handmatig de ip adressen instellen

dan heb je waarchijnlijk minder iseus met je netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 19-09-2006 19:04 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik was er zelf ook al achter gekomen maar deze 2 routers zijn er omdat de situatie hier thuis eerst anders was.. eerst hadden we geen router op de modem.. en anders zouden er nu 3 x 30 meter kabel komen.. maar ik moet een switch gaan halen idd.. zal ik binnenkort eens doen..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan je router gewoon als switch gebruiken ( zie mijn tekst )

Iperf