wachtrij op printserver

Pagina: 1
Acties:

• koos147
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 23:25
hallo
ik heb mijn windows 2k3 server als printserver ingesteld
dit ging goed
om stroom te besparen word nu na 23:00 uur de printer uitgeschakeld (5 minuten van te voren is de printer niet meer beschikbaar )
nu wil ik het zo instellen dat als er opdrachten verzonden worden na 23:00 uur dat deze dan op de server ipv de client worden bewaard zodat de client gewoon uit kan en de volgende ochtend alles uitgeprint in de printer ligt
op dit moment moet de client ook aan blijven staan anders vervalt de afdruk
iemand enig idee hoe dit mogelijk is
groeten mark

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niet gewoon de "available from" instellen bij advanced oid.
je kan dat ding instellen dat hij eerts de voledige job binnen is (start printing after last page is spooled) etc. etc

Iperf

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 21:08
Waarom moeilijk doen? Ik heb even een testje gedaan in het bedrijfsnetwerk en als ik de printer uitschakel en daarna een printje naar de printer stuur komt dit gewoon in de queue te staan en kan de clientpc uitschakelen en komt het printje alnog uit de printer rollen als ik de printer weer inschakel.

Ik vermoed dat juist door de availability aan te passen dat er problemen ontstaat omdat de server wellicht geen jobs voor die queue accepteert, te minste dat lijkt mij een logische redenering als de printer/queue niet available is.

[ Voor 28% gewijzigd door squaddie op 20-09-2006 09:30 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
squaddie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:28:
Waarom moeilijk doen? Ik heb even een testje gedaan in het bedrijfsnetwerk en als ik de printer uitschakel en daarna een printje naar de printer stuur komt dit gewoon in de queue te staan en kan de clientpc uitschakelen en komt het printje alnog uit de printer rollen als ik de printer weer inschakel.
in dat geval kan ik TS aanraden het gewoon te testen
iets dergelijks heb ik hier ook gemerkt namelijk

indien dit niet zo is vraag ik mij af wat er zo 'server' is aan de printserver, of is het gewoon een win2k3 pc met een printer er aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Murcielago op 20-09-2006 09:31 ]

PSN: djmurcielago