Toon posts:

[XP] ICC profiel laden bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden een Eye One kunnen lenen om mijn scherm te profileren. Dat ging allemaal goed.

Nu heb ik vanochtend mijn pc geformatteerd en zonet mijn profiel teruggeplaatst. Ik heb onder Display -> Settings -> Advanced -> Color Management het profiel toegevoegd en ingesteld als default. Ik heb ook de Color-applet van Microsoft geinstalleerd en ook daar onder Devices het profiel als standaard ingesteld. Tenslotte heb ik ook Adobe Gamme gedisabled, zodat die niet meer opstart.

Ik dacht dat dat voldoende zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Als mijn PC boot dan laad hij gewoon het standaard sRGB profiel. Pas nadat ik terug de Color-applet opstart en nog eens op Default klik onder Devices (ook al staat er reeds Default naast het correcte profiel), wordt het profiel effectief geladen. Vervelend dus. Wie kan mij vertellen wat ik nog net moet installeren om het profiel te laden bij het opstarten? Ik las al op internet dat de profileersoftware vaak zo'n tool voorziet, maar het lijkt mij belachelijk dat ik profileersoftware moet installeren gewoon om het profiel te laden.