Beste Tweakers,
Net als menig ander heb ik een kleine dedicated FTP server opgestart werkende onder het alombekende Serv-U. versie 2.5i
Nu ben ik niet helemaal leek ,maar een kennis sprak mij aan of ik klaar was met downloaden ,terwijl ik dat niet aan het doen was.:?
Iemand was onder mijn naam bij hem ingelogd.
(ook met mijn pwd dus!):(
Ik heb zijn IP adres kunnen achterhalen.
Vandaag kwam ik er ineens achter dat ik zelf had ingelogd op mijn eigen computer..
Wel 50 sec. lang... maar
hehe uhm... dat was ik niet...
Nu heb ik dus het vermoeden dat Serv-U goed lek is.
Nu was mijn vraag :
Heeft iemand een advies voor een andere gratis (ehm.. te maken) FTP server of ervaring met een lek in Serv-U
Als dit niet verholpen wordt knikker ik mijn FTP uit ,want ik houd niet van zulk soort geintjes.:')
Ik heb in Serv-U password op encrypted staan ,dus er moet iemand een decrypter hebben ofzoo..
En dan nog weet ik niet hoe diegene aan mijn persoonlijke loginnaam en password van thuis komt.
Verder laat ik standaard ieder IP dat te vaak achter elkaar inlogt bannen voor een bepaalde tijd.
Deze login gebruik ik zelf zelden en als ik het gebruik is het onder Unix of DOS ,geen cookies dus..
Ik heb niet vaak hulp nodig ,maar hier heb ik echt grote vraagtekens bij.|:(
HELLUP HELLUP HELLUP dus.... aub.
Identified hackers :
ip :62.45.64.156 T1NW156.DIAL.KABELFOON.NL
ip :213.75.93.90 IPD54B5D5A.FREE.WXS.NL
-=@@D=-
Net als menig ander heb ik een kleine dedicated FTP server opgestart werkende onder het alombekende Serv-U. versie 2.5i
Nu ben ik niet helemaal leek ,maar een kennis sprak mij aan of ik klaar was met downloaden ,terwijl ik dat niet aan het doen was.:?
Iemand was onder mijn naam bij hem ingelogd.
(ook met mijn pwd dus!):(
Ik heb zijn IP adres kunnen achterhalen.
Vandaag kwam ik er ineens achter dat ik zelf had ingelogd op mijn eigen computer..
Wel 50 sec. lang... maar
Nu heb ik dus het vermoeden dat Serv-U goed lek is.
Nu was mijn vraag :
Heeft iemand een advies voor een andere gratis (ehm.. te maken) FTP server of ervaring met een lek in Serv-U
Als dit niet verholpen wordt knikker ik mijn FTP uit ,want ik houd niet van zulk soort geintjes.:')
Ik heb in Serv-U password op encrypted staan ,dus er moet iemand een decrypter hebben ofzoo..
En dan nog weet ik niet hoe diegene aan mijn persoonlijke loginnaam en password van thuis komt.
Verder laat ik standaard ieder IP dat te vaak achter elkaar inlogt bannen voor een bepaalde tijd.
Deze login gebruik ik zelf zelden en als ik het gebruik is het onder Unix of DOS ,geen cookies dus..
Ik heb niet vaak hulp nodig ,maar hier heb ik echt grote vraagtekens bij.|:(
HELLUP HELLUP HELLUP dus.... aub.
Identified hackers :
ip :62.45.64.156 T1NW156.DIAL.KABELFOON.NL
ip :213.75.93.90 IPD54B5D5A.FREE.WXS.NL
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"