Toon posts:

Clevo 2700C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag, ik ben in het bezit van een oude Clevo 2700c en was van plan om deze te gaan gebruiken als een systeem voor administratieve werkzaamheden. Nu is het zo dat de laptop niet opstart wanneer deze niet met netstroom verbonden is. In eerste instantie dacht ik dat het dus de accu was en heb deze daarom vervangen maar het probleem verdwijnd hiermee niet. Wanneer ik de latop met netstroom opstart krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten:
warning cmos failure - run scu
warning cmos checksum invalid - run scu
warning keyboard controler failure
warning no interrupts from timer
Wanneer je de bios weer instelt naar de standaard instellingen, dan loopt alles gewoon door, maar wanneer je hem weer afsluit en de stekker van de adapter eruit haalt (en hem daarna weer opstart) krijg je wederom de foutmelding.

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt,
R

Verwijderd

batterij op je moederbord is leeg vermoed ik

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
denk ik ook. en die oude accu was waarschijnlijk in de tijd dat hij heeft liggen stofhappen leeggelopen dus een keertje goed opladen dan doet die het weer.

Verwijderd

Topicstarter
De oude accu laadt helaas niet op, de nieuwe trouwens ook niet.

Maar de batterij op het moederbord, wanneer deze vervangen wordt zou dan theoretisch gezien het gehele probleem opgelost kunnen zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:29:
De oude accu laadt helaas niet op, de nieuwe trouwens ook niet.

Maar de batterij op het moederbord, wanneer deze vervangen wordt zou dan theoretisch gezien het gehele probleem opgelost kunnen zijn?
vermoedelijk is je foutmelding dan iig verholpen. Waarom je normale batterij niet oplaadt is een ander probleem