Pin-out van 4-polige Casefan aansluiting achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 09:38
Ik heb 2 Dell SC1420 servers waar ik stukje bij beetje de onderdelen verzameld heb om een 2e Xeon proc te plaatsen (VRM, Heatpipe koeler). Het lastigste blijkt echter de aansluitng van de CPU fan te zijn, aangezien het systeem weigert op te starten als die niet juist is aangesloten. Nu heb ik een aanwezige case-fan aangesloten op de CPU aansluiting op het mobo en nu start het systeem wel op, ik krijg alleen een melding dat de case-fan niet draait, maar dit ik kan het systeem dan alnog laten doorstarten. Ik wil deze melding echter ook kwijt, en wil dus een standaard case-fan aansluiten op de 4-polige Dell connector op het mobo, zodaning dat het systeem 'ziet' dat er een draaiende fan is aangesloten.

Het doel is dus de pin-out van de 4-polige fan aansluiting te achterhalen, ik weet echter niet precies waar ik naar moet zoeken (meten).

Ik ben met een multimeter een beetje aan het meten geslagen en kom tot de volgende resultaten:
Dell mobo:
Pin - Pin
1 - 2 : + 9,7
1 - 3 : - 2
1 - 4 : + 0,3

2 - 3 : - 12
2 - 4 : - 9,3

3 - 4 : + 2,3

Kan iemand me - op basis van deze metingen - uitleggen of vertellen welke pin wat is/doet?
Zo niet wat of hoe moet ik dan meten?
Ik heb eigenlijk alleen de normale stroomvoorziening voor een fan nodig (12V op 2 -3 ??) en de pin waarop ik het rotatiesignaal van de fan kan zetten, zodat het systeem automatisch doorstart.