[XP] Register Tweak en nu grote problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 18:11
Een goedemiddag beste Tweakers,

In mijn speurtocht naar Tweaks, kwam ik het topic van het Uttantended Project tegen hier op de Gathering.
Er stond een mooie link naar dit forum, ik neem daar een kijkje en zag een mooie register tweak staan, en wel deze.
Ik voer deze uit en merk direct een hele performance boost,
maar daarentegen zie ik ook wat vreemde dingen,
zo is mijn C-schijf inenen niet meer bereikbaar, evenals het register enhet configuratiescherm.
Ik dnek het zal wel, reboot mn pc in de hoop dat het weer terug is, maar neen, ik kan nieteens inloggen!
na het opstartscherm, kom ik richting de aanmeldprocedure en wat schetst mijn verbazing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Fout in gebruikersinterface

Kan het dll-bestand custom msgina.dllfile (aanmeldgebruikersinterface) niet laden.

Neem contact op met de systembeheerder om dit dll-bestand te laten vervangen of het originele bestand te herstellen

[Opnieuw Opstarten]

Enkel in veilige modus, zonder netwerkmogelijkheden, weet ik mn bureaublad te bereiken

Ik pak mn windows CD, maar ik kan tuurlijk niets plakken, want ik kan niet in de windows map :+

Het register tweakje heb ik onder de loep genomen, en ik denk dat het probleem hier schuilt, bij de WinLogon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"AllowMultipleTSSessions"=dword:00000000
"AutoAdminLogon"="1"
"DefaultPassword"="InsertPassword"
"DefaultUserName"="InsertName"
"DisableCAD"=dword:00000001
"EnableQuickReboot"="1"
"GinaDll"="custom msgina.dll file"
"LegalNoticeCaption"="Type the caption for your message here"
"LegalNoticeText"="Type your message here"
"LogonPrompt"="Whatever"
"LogonType"=dword:00000000
"ReportBootOk"="0"
"SFCDisable"=dword:ffffff9d
"SFCSetting"=dword:ffffff9d

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000001

Helaas kan ik ook niet in het register komen en ook .reg toevoegen gaat niet (dat is uitgescakeld door de systeembeheerder, wordt gezegd).

Dus heb ik maar als laatste redmiddel geprobeerd als Administrator in te loggen, dat lukt, maar ik kan niet veel extra's , nog steeds is alles beschermd.

Een back-Up had ik niet 8)7
En een repair doe ik liever niet, angezien mn CDzegt dat deze windows versie nieuwer is dan degene op de CD, en dat daarbij bestande verloren gaan.
Ik heb nogal wat belangrijke data die ik wil behouden, overzetten via LAN kan ook al niet,want ik kan enkel inloggen zonder Netwerkmogelijkheden.

Al met al een heleboel probleempjes dus, iemand die het Ei van Columbus weet te vinden in deze wirwar? :)

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

de eerste fout gaat om "GinaDll"="custom msgina.dll file"...

deze zal je weer leeg moeten maken.

aangezien je niet bij het register kan komen, kan je ook eens regedt32 miss proberen.

deze fout die jij heb gemaakt heb ik ook eens gemaakt, zei het dat ik mijn pc alleen voor games gebruikte...

Ik had XP daarna maar opnieuw geinstalleerd.

Maar misschien kan je met de "restore console" op je winXP cd iets doen... (in het register misschien aangezien je dan geen XP heb gestart...
(ik had "En een repair doe ik liever niet, angezien mn CDzegt dat deze windows versie nieuwer is dan degene op de CD, en dat daarbij bestande verloren gaan" niet gezien |:( )

[ Voor 16% gewijzigd door Greyh0und op 19-09-2006 16:25 ]

Greyh0und

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
No offense, maar er staat bijna altijd expliciet vermeld dat wijzingen in je register aanbrengen funest kan zijn voor je systeem.

Dat je dan vervolgens
"DefaultPassword"="InsertPassword"
"DefaultUserName"="InsertName"
"DisableCAD"=dword:00000001
"EnableQuickReboot"="1"
"GinaDll"="custom msgina.dll file"
"LegalNoticeCaption"="Type the caption for your message here"
Dit zo laat staan (want daar ga ik vanuit) is natuurlijk niet echt slim. Of je hebt de bijbehorende readme niet gelezen, of deze ontbreekt en dat is helemaal erg.

Tja, zoals je zelf al aangeeft kom je niet in je windows map etc. regedit zal dus ook niet gevonden kunnen worden.

Software installeren zal ook lastig gaan, waarschijnlijk heb je geen rechten of kan je niets installeren.

Wat misschien zou kunnen werken is een 'regscan /fix'

Opstarten met F8 en kiezen voor terugzetten van laatste instellingen die werkte

of via veilig modus, en dan system restore

behalve dat, reinstall

• Makavelibrox2
Bedankt voor de reply's

Regedt32 is helaas ook niet te bereiken.
Viper_74 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:26:
Opstarten met F8 en kiezen voor terugzetten van laatste instellingen die werkte

of via veilig modus, en dan system restore
Werkt beide niet.

Ik begin mezef nu wel af te vragen, hoe het kan dat ik niks met die C-schijf kan, ik zie hem niet staan, via Verkenner kan iker niet bij en via Word-hyperlink ook niet.
Net alsof die schijf disabled is :o

P.S. als ik een re-install doe, wat gebeurd er dan met mn data (ik draai RAID0)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Kun je geen bootable XP van CD pakken (zoiets als BartPE), en vanuit daar je registry fixen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Makavelibrox2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:37:
Ik begin mezef nu wel af te vragen, hoe het kan dat ik niks met die C-schijf kan, ik zie hem niet staan, via Verkenner kan iker niet bij en via Word-hyperlink ook niet.
Net alsof die schijf disabled is :o
Allereerst ff iets wat ik niet kon onderdrukken : ROFLOL

ik neem aan dat windows op c geinstalleerd is. dus je de c partitie is echt niet weg :)
cmd.exe wel uit te voeren? Zo niet, kan je cmd.exe vanaf een andere computer (liefst zelfde patchlevel, iig zelfde servicepack) kopieren en vervolgens uitvoeren. kom je nu wel bij je c: en kan je regedit vinden en uitvoeren? regedit ook kopieren?
P.S. als ik een re-install doe, wat gebeurd er dan met mn data (ik draai RAID0)
altijd een backup hebben is wel zinvol. maar in principe zou het geen kwaad moeten kunnen.

• Makavelibrox2
cmd is te openen, maar als ik naar regedit ga via cmd, dan krijg ik weer de error dat deze functie uitgeschakeld is :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doe even dit:
reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools

Hierna kan je normaal gesproken weer je registry editors terug openen, ga vervolgens naar HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion toe, en wis daar heel de Policies key. Hetzelfde doe je voor HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Policies.

Daarna ga je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en wis je al die values die jij daar quote.

• Makavelibrox2
Meneer elevator,

u ownt megahard,

Ik kon inderdaad daardoor weer in het register en heb uw aannwijzingen opgevolgd, met als resultaat, dat ik gewoon kon inloggen en nu via mn eigen PCtje dit schrijf.

Blijf ik toch nog wat te zeuren te hebben:
Ik kan nog steeds niet bij mn C-schijf, Configuratiescherm en ik kan mn rechtermuis niet gebruiken :+

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Makavelibrox2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:25:
Meneer elevator,

u ownt megahard,

Ik kon inderdaad daardoor weer in het register en heb uw aannwijzingen opgevolgd, met als resultaat, dat ik gewoon kon inloggen en nu via mn eigen PCtje dit schrijf.

Blijf ik toch nog wat te zeuren te hebben:
Ik kan nog steeds niet bij mn C-schijf, Configuratiescherm en ik kan mn rechtermuis niet gebruiken :+
lijkt me eerder een virus.
offtopic:
beter 4 russen als alle russen >:)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Makavelibrox2
En dat virus komt precies tegelijkertijd met die tweak ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat bedoel je met je komt niet bij je C: schijf? Heb je alle policies-keys gewist die ik zei? Wat bedoel je met je kan niet rechtermuis knop gebruiken? Wat gebeurt er? :)

• Makavelibrox2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Policies kon ik niet vinden, de rest had ik al gewist :)

Ik kan niet bij de C schijf via mn verkenner.

En als ik op een map ergens rechtermuisknop doe, om optie's te verkrijgen, gebeurd er neits, als of de PC niet reageert erop.

In Office bijvoorbeeld werkt het prima :)

Ook rechtermuisknop op de werkbalk om optie's te verkrijgen van de tabs op de taakbalk gebeurd niks :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Maak eens een nieuwe user aan en log daar eens mee in, heb je diezelfde problemen dan ook? :)

• Makavelibrox2
Hoe meot ik dat doen dan?

Ik kan niet in het Configuratiescherm ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

lusrmgr.msc opstarten?

• Makavelibrox2
Zelfde problemen,

wil dit dus zeggen dat de "fout" ligt bij HKEY_LOCAL_MACHINE?
[/leer modus] :)

• Makavelibrox2
Kicky :P

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 16:44
Zijn er misschien ook group policies aktief ( C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy )?
Zo ja, rename die map eens naar bv GroupPolicyOld, opnieuw opstarten en dan zou je daarvan af moeten zijn.

Of is er toch een register setting achter gebleven genaamd NoDrives met waarde 4 ( = C:\ ), zoals hier beschreven: http://www.winguides.com/registry/display.php/148/
De key zou eventueel zelfs hier kunnen staan:

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Makavelibrox2
spokey schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:21:
Zijn er misschien ook group policies aktief ( C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy )?
Zo ja, rename die map eens naar bv GroupPolicyOld, opnieuw opstarten en dan zou je daarvan af moeten zijn.
Hoe kom ik daar? ;)
spokey schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:21:Of is er toch een register setting achter gebleven genaamd NoDrives met waarde 4 ( = C:\ ), zoals hier beschreven: http://www.winguides.com/registry/display.php/148/
De key zou eventueel zelfs hier kunnen staan:

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Gelezen en gechekt, niks te zien ;)

• Makavelibrox2
Iemand een idee op de zaterdagavond? :)

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:46

Jake Bullet

Wise Scripter

OMG wat een tweak zeg...

Gooi eens alle keys weg in

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]

• Makavelibrox2
Geen goede? :+
Jake Bullet schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:14:Gooi eens alle keys weg in

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Gedaan, en kan weer bij mn C-schijf, u bent een held _/-\o_
Pagina: 1