Toon posts:

O,c weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelend probleem. Als ik een o,c instel op mijn pc, blijft hij niet staan:S

Bv. Ik start mijn pc op, ik kijk in mijn bios -> o,c staat in de bios. Dus ik pc herstarten, kom ik in windows, heb ik geen o,c! Terwijl hij steeds wel in mijn bios staat .. De andere biosinstellingen werken overigens wel.
Als ik in windows met Aibooster o,c lukt het, maar wederom bij een herstart is mijn o,c weg.

Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Beetje meer informatie is wel handig want niet iedereen weet dat OC overclock betekent :)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:58:
Beetje meer informatie is wel handig want niet iedereen weet dat OC overclock betekent :)
Ik zit hier toch op een hardware/pc forum :/

Overklok dan, enfin.

Mobo: ASUS P5ND2-SLI
CPU: Intel P4 640 PRESCOTT
DDR2: Corsair Twin2X.. 512x2

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:34
O.o

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Laat me raden je probeerd de MP in te stellen en dit word niet in de Bios vastgehouden ,omdat je een gelockte CPU hebt ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Mischien moet je eerst de FAQ een keer goed door gaan lezen. En eens kijken of alle instellingen in je bios goed staan eventueel of de batterij van de bios in orde is en of die bios reset jumpers goed staan enz.

Als i geen OC onthoud zal i ook geen datum onthouden en dat lijkt me hier niet het geval dus ik denk dat je iets niet helemaal goed doet.

Wat hierboven ook gezegt wordt. Multipler is gelockt. Overclocken moet dan via de FSB.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 19-09-2006 16:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:57:
Ik heb een zeer vervelend probleem. Als ik een o,c instel op mijn pc, blijft hij niet staan:S

Bv. Ik start mijn pc op, ik kijk in mijn bios -> o,c staat in de bios.
Je bedoeld met 'o,c staat in de bios' dat je je fsb oid hebt overgeclockt?
Dus ik pc herstarten, kom ik in windows, heb ik geen o,c! Terwijl hij steeds wel in mijn bios staat ..
Je bedoeld dat je in CPU-Z gewoon nog de standaard settings ziet, terwijl in je bios je overclock nog steeds staat?
De andere biosinstellingen werken overigens wel.
Welke instellingen?
Als ik in windows met Aibooster o,c lukt het, maar wederom bij een herstart is mijn o,c weg.

Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:03:
Mischien moet je eerst de FAQ een keer goed door gaan lezen. En eens kijken of alle instellingen in je bios goed staan eventueel of de batterij van de bios in orde is en of die bios reset jumpers goed staan enz.

Als i geen OC onthoud zal i ook geen datum onthouden en dat lijkt me hier niet het geval dus ik denk dat je iets niet helemaal goed doet.

Wat hierboven ook gezegt wordt. Multipler is gelockt. Overclocken moet dan via de FSB.
Dat doe ik uiteraard ook. Maar sinds kort onthoud hij hem niet meer.. En batterijtje is al vervangen, jumpers staan goed.

@Hierboven: Maar in Superpi behaald hij ook niet de score die hij met de o,c wel zou halen;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 16:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:01:
Ja, een forum met regels. Zie het PMG Beleid voor meer informatie.
Zie verder de vragen van Muthas hierboven :)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:05:
Dat doe ik uiteraard ook. Maar sinds kort onthoud hij hem niet meer..
Weet je toevallig nog sinds wanneer?

[ Voor 27% gewijzigd door Rone op 19-09-2006 16:06 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Nee zou het niet weten.. Sorry, maar waar zou het aan kunnen liggen :X

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:05:
[...]

Dat doe ik uiteraard ook. Maar sinds kort onthoud hij hem niet meer.. En batterijtje is al vervangen, jumpers staan goed.
even raden...: Batterij er omgekeerd ingestoken????

Verwijderd

Topicstarter
Haha Nee.. Dan zouden mijn tijdinstellingen ook zijn verloren;) Evenals mijn opstart settings e.d.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

[...]
Bewijst wel weer wat het gemiddelde niveau hier geworden is.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

ik heb nog nooit OC als o,c zien aangegeven, maar je hebt het over een OC functie in de BIOS die het altijd goed heeft gedaan, maar sinds kort niet meer. Ik heb bij een Asus mobo gehad dat wanneer ik het geheugen anders instelde, ik dacht de FSB, dat de FSB van de CPU terug naar default ging, maar dit was wel meteen zichtbaar. Kijk eens heel goed al je instellingen bij langs, dat een instelling een OC instelling niet in de weg zit. Zoek elke onbekende term op, zodat je weet wat het doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd aan de FSB van het ddr2 gezeten, ik zal eens proberen of de o,c blijft staan als ik alleen de cpu o,c

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

[...]

Overklok dan, enfin.

Mobo: ASUS P5ND2-SLI
CPU: Intel P4 640 PRESCOTT
DDR2: Corsair Twin2X.. 512x2
niet iedereen is hier sinds 1998 (?) :P

en zoals de 2e poster al zei... veel mensen weten niet dat O,c Overclock betekent, helemaal omdat je er een komma tussen zet waardoor het op een smily lijkt :P

heb je misschien "cool and quiet" aanstaan? (ik weet het C&Q is van amd, maar dan de pentium versie ervan :P. Dat als je pc niets te doen heeft langzamer word en als ie iets te doen heeft weer sneller word)

Greyh0und

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Zet FSB is hoog, het kan zijn dat FSB te laag is.

Dit heb ik mn p5b dlx, als ik onder de 300 boot klokt die niks, alles blijft op default, terwijl die in de nieuwe (OC) waardes aangeeft. Maar als ik direct 350 FSB doe pakt die hem wel.

tip: geef hem direct extra Voltage

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst, de afkorting voor overclocking is OC. Zie ook de termen in Die Hard Overclocking

Verder is de topicstart dermate mager dat er weinig concreet valt te zeggen. Lees in de FAQ van dit forum wat er minimaal van je topicstart wordt verwacht en pas je startpost daarna aan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Erg raar.. Bij motherboard info (op de moederbord-cd) en bij het opstartscherm waar je de specs van je pc ziet, staat de overklok WEL, maar de overklok werkt gewoon niet:s :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frequently Asked Questions T&C
Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0

Voor Overclocking (door de meesten gewoon OC, niet "O,c" genoemd) hebben we op GoT zelfs twee subfora, hier in PMG zit je sowieso verkeerd, maar los daarvan wekken je posts de indruk dat je beter eerst even bovenstaande FAQs door kunt nemen ipv te posten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.