Is VHS-C ook afspeelbaar op een standaard videorecorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb twee videobanden, TDK E-HG30, en volgens deze site is dit een camcorder tape van het type VHS-C. Echter:
1-Op de verpakking oid staat nergens VHS-C.
2-De band is op normaal VHS formaat, het is dus geen klein bandje. Hij ziet er dus niet zo uit als het plaatje hierbij. Ook technisch lijkt het een gewone VHS, maar dan met veel minder tape...

Nu is mijn vraag: kan ik deze videoband gewoon afspelen in een redelijk moderne videorecorder of niet? Op de verpakking staat wel "ideal for camcopy" en hij is maar 30 minuten...maar omdat het een standaardformaat is zou ik weer zeggen dat hij wel gewoon afgespeeld kan worden. Hopelijk weet iemand het :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
probeer het. darom ben je tweaker

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
VHS-C camcorders kwamen vroeger steeds met een adaptor waar je het kleine tapeje kon insteken zodat je je film direct op je videorecorder kon bekijken. (zoals die adaptor op wikipedia dus)
Volgens mij is het dus hetzelfde systeem en zou je jouw tape direct moeten kunnen afspelen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 19-09-2006 15:17 ]

Verwijderd

Je moet inderdaad een VHS/VHS-C adaptor hebben. Andere optie is een oude VHS band te slopen (met beleid) en de tape daar in zetten.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ok maar als ik die adapter zie op Wikipedia, dan is die vioor een wat meer vierkante videoband met een grote en een kleine "spoel" zegmaar. De tape die ik heb heeft exact dezelfde vorm als een normale VHS band.

Ik kan het btw niet uitproberen, want ik heb hier geen VHS speler. Het probleem is dat ik vrijdag "wordt opgenomen" en dat ik het zaterdag op een andere locatie in een normale VHS speler moet afspelen.

leoaq.fm // Jeune Loop

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 07:22

EraZor

Don't mention the war

zelfde afmetingen? is het gewoon een 'normale' vhs band van 30 min. vhs-c is veel kleiner van formaat. ehg is een std afkorting (extra high grade ?) van tdk en zegt niks over het fysieke formaat. 30 is de lengte van de band (half uurtje dus) zijn banden die veel gebruikt werden voor demootjes/cursussen etc. gewoon in je vhs recorder proppen dus. werkt geheid.

[ Voor 55% gewijzigd door EraZor op 19-09-2006 16:58 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
O ok bedankt. Op de band staat ook nergens VHS-C, maar toen ik op internet zocht naar de productnaam stond er op de enige site die er info over had, dat het een VHS-C was...dan zal die site het wel fout hebben :)

Nogmaals dank!

leoaq.fm // Jeune Loop

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Die banden ken ik inderdaad ook, het zijn gewone VHS-banden van een half uur. Doordat de tape wat zwaarder uitgevoerd is (er is ook wat meer ruimte natuurlijk) is de kwaliteit van deze banden een stuk hoger en blijven (persoonlijke) opnamen langer en beter bewaard
Pagina: 1